ישראלי תושב ארצות הברית חשוד בהונאת המכס ובהשתמטות מתשלום מסים

בחודש מאי הגישה היחידה לבקרת יבוא במכס נתב"ג בקשה להארכת מעצרו של יעקב למדן. לאחרונה התיר בית המשפט העליון את פרסום שמו


00:00 ,06.11.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בית המשפט העליון התיר לפרסם את שמו של אדם החשוד בהונאת המכס. מדובר ביעקב למדן, החשוד בהברחת טובין ובהשתמטות מתשלום מסים בהיקף של מאות אלפי שקלים.

על פי החשד, למדן ביצע יבוא אישי של מוצרים מארצות הברית עבור רוכשים באתר אינטרנט שבבעלותו, תוך הנפקת חשבוניות קנייה נמוכות מהסכום אותו שילמו בפועל. בנוסף, עולה מהבקשה להארכת המעצר, שלמדן ביצע יבוא אישי עבור סוחרים ישראלים על שם רוכשים פיקטיביים, תוך השתמטות מתשלום מסים.

למדן הוא אזרח ישראלי המחזיק בדרכון אמריקאי. הוא הבעלים של אתר אינטרנט בשם "EZ BUY US" הפועל בארצות הברית, המציע רכישת מוצרים מארצות הברית ואספקתם בישראל. בנוסף הוא הבעלים של חברת הבלדרות איזי אקספרס, המשלחת את הטובין שנרכשו באתר ושחרורם מהמכס.

בחודש מאי שיחרר בית משפט השלום ברמלה בערובה את למדן, כב' השופט הישאם אבו שחאדה, את יעקב למדן, החשוד בהברחת טובין והשתמטות מתשלום מסים בהיקף של מאות אלפי ₪. כמצוין

מהראיות שבידי המכס עולה, כי במהלך השנה האחרונה רכשו אלפי ישראלים מוצרים באתר האינטרנט של למדן בעיקר גרילי גז (מנגלים) של מותג ידוע, מחשבים נישאים, שואבי אבק וכו'. הרוכשים, מרביתם תמימים, שילמו את מלוא מחיר העסקה, כולל מסים והובלה עד הבית. הם קיבלו חשבונית שנשלחה לדואר האלקטרוני, המציינת את מחיר העסקה בפועל.

לפי בקשת הארכת המעצר, החשוד ביצע על שם הרוכשים יבוא אישי ושלח להם את הטובין. על מנת להימנע מתשלום מס אמת, הוא הנפיק על שמם חשבוניות קנייה בסכומים הנמוכים בעשרות אחוזים מהסכום ששולם בפועל.

עוד עולה, שהחשוד יצר קשר עם סוחרים ישראלים, שסיפקו לו שמות פיקטיביים של רוכשים, ובאותה שיטה נשלחו טובין ארצה, על שם הרוכשים הפיקטיביים, וכתובתם שהיתה כתובתו של הסוחר.

ברשות המכס מבקשים להדגיש, כי ביבוא מסחרי של טובין אלה נדרשים אישוריי מכון התקנים, או אישורי משרד התקשורת, דבר שלא בוצע, מאחר והוצהר באופן כוזב על יבוא אישי, הפטור מהצגת אישורים אלו.

בתחילת חודש מאי הגישה היחידה לבקרת יבוא במכס נתב"ג בקשה להארכת מעצרו של למדן. בית משפט השלום ברמלה הורה על שחרורו בערובה של למדן ונעתר לבקשתו לאסור את פרסום שמו למשך 60 יום. בא כוח החשוד ביקש להאריך את תקופת איסור הפרסום ב-90 יום נוספים, בקשה שנדחתה. למדן ערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי במחוז מרכז, שדחה בסוף חודש ספטמבר את הבקשה. בית המשפט העליון דחה את בקשת הערעור שהגיש למדן והתיר את פרסום שמו.