לין: פיילוט הקניונים מיותר

נשיא איגוד לשכות המסחר אמר הבוקר כי הפיילוט בקניונים היא דוגמה נוספת לכשל בהתנהלות קבינט הקורונה. אין מקום לפיילוט. צריך לפתוח את הקניונים כולם – ועכשיו. ״זהו כשל נוסף בהתנהלות קבינט הקורונה״


13:32 ,25.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר הבוקר כי ״קבינט הקורונה צריך לשנות מהיסוד את דרך חשיבתו. הוא חייב להפנים שאנו נחיה עם הקורונה לפחות עוד שנה. כל עוד קבינט הקורונה לא ישנה את דרך חשיבתו, וכל עוד הוא יסבול מקיבעון ודפוסי פעולה שלא יצליחו להחזיר את כלל המגזר העסקי לפעולה, המאבק בהתפשטות הקורונה יישא אופי סיזיפי וחסר תועלת, הגורם נזקים אדירים לכלכלה ולחברה. הבעיה אינה טמונה בקבלת החלטה ספציפית כזו או אחרת אלא בשינוי דרך החשיבה מיסודה״.

 

לדברי לין, הפיילוט בקניונים היא דוגמה נוספת לכשל בהתנהלות קבינט הקורונה. אין מקום לפיילוט. צריך לפתוח את הקניונים כולם – ועכשיו. ״יש לעשות כל מה שניתן בשינוי דפוסי ההתנהגות שלנו כדי שנוכל לחזור לאורח חיים נורמאלי ולהימנע מפגיעה מוגזמת בעסקים. הגישה הנוכחית של סבבי סגר ושחרור הדרגתי מעידה על קיבעון מחשבתי. כל המאמצים צריכים להיות מתועלים אחרת, לחיים נורמאליים ככל האפשר בצל הקורונה תוך שינוי מעמיק בדפוסי ההתנהגות המצמצמים מאוד את רמת ההידבקות״.

 

לדברי לין, לצד הקניונים, יש לפתח כבר עכשיו גם את מכוני הכושר, מסעדות ובתי קפה, ברים, מוסדות תרבות ועוד; תוך הצבת תנאי פעולה מחמירים שימנעו ככל האפשר את ההידבקות, אך יאפשרו פעילות עסקית שוטפת.

 

על קבינט הקורונה להתמקד בקידום והשגת שלושה יעדים מרכזיים: א. ניתוק שרשרת ההדבקה בכל האמצעים שכבר עומדים לרשותנו, כמו בדיקות רחבות, איכונים סלולריים, ימי בידוד ועוד. ב. פעולה אקטיבית ונחרצת במוקדים יוצרי קורונה או באזורים יוצרי קורונה, מול התרת פעילות מלאה באותם מגזרים עסקיים שרמת הסיכון בהם נמוכה ביותר. ג. הבנה שעלינו ללמוד ולקיים חיים נורמליים למשך לפחות עוד שנה בצל הקורונה וקודם היעלמות הקורונה. הווי אומר, שינוי דפוסי התנהגות מעמיקים יותר שימנעו את התפשטות המחלה ויאפשרו אורח חיים נורמלי לכלל המשק.