מכס אשדוד סיכל ניסיון הברחה של כ-10 טון טבק מעובד

מכולות אשר הוצהר לגביהן כי הן מכילות עצים לנגרות ובניין הכילו בתוכן מספר טונות של טבק מעובד ששווי מס היבוא בגינו עומד על 4 מיליון שקל. החשודים נעצרו לאחר מעקב


11:17 ,24.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בית משפט השלום באשקלון הורה על מעצרו של תושב אזור חברון בחשד כי לקח חלק בניסיון הברחה של מספר טונות טבק במכולות שהיו מיועדות לשטחי הרשות הפלסטינית. החקירה בתיק זה התבצעה על ידי יס״מ (יחידת סמים ומכס) במכס אשדוד יחד עם חקירות מכס ומע״מ באר שבע.

 

במסגרת החקירה הצטבר מידע מודיעיני אשר הצביע על מספר מעורבים הקשורים ליבוא של מכולות אשר לגביהן הוצהר לגביהן כי הן מכילות עצים לנגרות ובניין, כאשר בפועל הוסלקו בתוכן מספר טונות של טבק מעובד לצורך יצור סיגריות. ניסיון ההברחה התבצע באמצעות הצהרות כוזבות תוך ניסיון להשתמט מתשלום מסי יבוא בסכום של מעל 4 מיליון שקל.

 

החשוד שנעצר הינו אזרח פלסטיני המתגורר באזור חברון ועיסוקו הרשמי הינו סחר במכוניות. מחומר החקירה שהצטבר עד כה עולה כי החשוד יצר קשר עם גורמים נוספים על מנת להבריח את הטובין האמורים, וכל זאת לשם עשיית רווח תוך השקעת משאבים רבים ותוך הגשת מסמכים כוזבים ותוך התחמקות מבדיקות ביטחוניות הנדרשות באירוע מסוג זה. לפני מספר ימים הוגשה על ידי החשוד למכס אשדוד, באמצעות חברה פיקטיבית על שם תושב ישראל, בקשה לשחרור שלוש מכולות  המכילות על פי המוצהר קורות עץ. כאמור, החקירה העלתה כי מדובר בניסיון הברחת טבק כאשר אופן סידורו במכולה נעשה בתצורה ובמיקום מסוים המאפיינים אלמנטים של תחכום והשקעת משאבים רבים בעת פעולת ההסלקה וזאת במטרה להטעות את בודקי המכס לעניין תכולתן האמיתית של המכולות.

 

המכולות שוחררו על ידי המכס באופן מבוקר ונלקחו בעיקוב על ידי המכס וכן על ידי משטרת ישראל (ימ״ר לכיש). לאחר מעקב שנמשך מספר שעות נעצרו שלושת המשאיות שהובילו את המכולות ביציאה מירושלים ולפני כניסתן לאחת משכונות קו התפר במזרח ירושלים. במעמד זה עוכבו לחקירה שלושת הנהגים וכן החשוד המרכזי שנכח במקום.

 

במסגרת החקירה התברר כי החשוד פתח יחד עם מעורבים נוספים חברה על שם יבואן ישראלי אשר שימש כאיש קש בלבד לצורך הסוואת היבוא ועל מנת להימנע ככל הניתן מעיכוב ו/או תפיסה במכס.