מערכת שער עולמי עלתה לאוויר בהצלחה

מערכת סחר החוץ החדשה החלה לעבוד הבוקר אם כי בקצב איטי וכעת כל בתי המכס משחררים תיקים באוויר ובים. אמיר שני: ״אפשר לומר בזהירות רבה כי המערכת עלתה לאוויר בצורה יפה מאוד״. אבי ארדיטי: ״המערכת עובדת יותר טוב מהמצופה״


11:50 ,14.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מאתמול בלילה (שבת) החלה העלאתה של מערכת שער עולמי לאוויר, ועד כה לא נצפו בעיות חריגות בהתממשקות המערכת.

 

בשיחה שערכה מערכת PORT2PORT היום עם אמיר שני, יו״ר ארגון סוכני המכס והמשלחים הבינ״ל, הוא ציין כי כעשרה סוכני מכס החלו כבר אתמול בהתממשקות עם המערכת וכי לקראת חצות הלילה החלו גם חברות הבלדרות להתחבר אליה.

 

שני ציין כי ״אפשר לומר בזהירות רבה לכל הפסימיסטים למיניהם כי המערכת עלתה לאוויר בצורה יפה מאוד בסך הכל. גם אני – שלקחתי בחשבון שהמערכת תגמגם בהתחלה ותעבוד בקצב נוראי – התבדיתי וזה לא קרה. זה נכון שהמערכת איטית יותר מהמערכת הקודמת, ואני מאמין שיעברו כמה שבועות עד שהיא תתייצב לחלוטין.

 

״צריך לזכור כי כמות העבודה שנחתה על סוכני המכס – ההזנה והסריקה – למעשה הכפילה את כמות העבודה, וגם עבור סוכני המכס שהתכוננו והתייעלות – גם עבורם ייקח שבועות עד שיגיעו להתמחות במערכת.

 

שני ציין כי ״המערכת עלתה לאוויר בשיתוף פעולה מדהים של סוכני המכס ושל רשות המסים״, ועדכן כי המערכת פועלת ומשחררת תיקים בכל בתי המכס הקיימים, הן באוויר והן ביבשה״.  

 

צפו בסרטון החדש של רשות המסים על השקת מערכת שער עולמי:

 

 

אבי ארדיטי, ראש מינהל המכס ברשות המסים, סיפר בשיחה עם מערכת PORT2PORT היום בצהריים כי ״המערכת עובדת מצוין. היא עובדת יותר טוב מהמצופה. יש תקלה פה, תקלה שם וזה טבעי״

 

האם המערכת עובדת לאט יותר ממערכת סחר חוץ?

 

ארדיטי: ״המערכת טיפה יותר מורכבת, ואין ספק שנדרשת תקופת למידה, חלק גדול מהאיטיות אולי נובע מלמידה של סוכני המכס את המערכת וגם מהלמידה שלנו. צריך לזכור שיש מאות תרחישים אפשריים״.

 

צפו בסרטון של רשות המסים המסביר אודות הגשת מסמכים דרך מערכת שער עולמי