נחנך מתחם המכס החדש במעבר תרקומיא

ראש מינהל המכס: עם מתחם המכס החדש ייתן מעבר תרקומיא, המשמש למעבר סחורות באזור יהודה, מענה הולם לצרכי הפעילות של יחידת המכס במקום


10:02 ,26.01.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

בטקס חגיגי ומרגש חנכו אמש את מתחם המכס החדש במעבר תרקומיא ואת חדר הישיבות ע"ש מנשה לוי ז”ל.

 

נזכיר כי בשנת 2006, בעקבות החלטת הממשלה להקים את גדר הביטחון בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית וההחלטה כי סחורות לרשות הפלסטינית וממנה יעברו דרך מעברי סחורות בלבד בשיטת "גב אל גב", הוקמו יחידות מנהלת רשות המסים אזור חבל עזה ואזור יהודה ושומרון ונפרסו בכל מעברי הסחורות ובאמצעות חוליות ניידות במעברי ההתיישבות. בהתאם לנסיבות, ההקמה בוצעה במהירות ובמעברים רבים הוצבו בשלב הראשון מבנים זמניים. 

 

מעבר תרקומיא, המשמש למעבר סחורות באזור יהודה, ייתן מעתה מענה הולם לצרכי הפעילות של יחידת המכס במקום. מדובר ביחידה שבמהלך שנות פעילותה ניהלה אלפי תיקי חקר בנוגע לסחר בלתי מדווח לשטחי הרשות הפלסטינית, גבתה באופן ישיר ועקיף מאות מילוני שקלים ופועלת, בין היתר, לפיקוח ולבקרה על תנועת המטענים מהנמלים לרש"פ, ביצוע אכיפה ביטחונית לסחורות שהגיעו מהנמלים מבלי שהוצהר שהן מיועדות לשטחי הרשות, כל זאת במסגרת פעילות שטח הכוללת סיורים ותצפיות בתנאי עבודה מאתגרים. 

 

מנהל רשות המסים, משה אשר, התייחס לחשיבות של פעילות היחידה לסחר שבין ישראל לרש"פ. הוא ציין את הפרויקטים המרכזיים המקודמים בימים אלה ע"י מינהל המכס, שמטרתם לשפר את הסחר עם הרש"פ, כחלק ממדיניות הרשות ומינהל המכס, לקידום תהליכים שיובילו לחיזוק הכלכלה הפלסטינית לצד חיזוק הכלכלה והביטחון בישראל. לדבריו הנהלת הרשות מכירה בייחודיות העבודה ובצורך לספק לעובדים, ככל הניתן, את התנאים האופטימליים לעבודתם.  

 

במהלך הטקס חנכו המשתתפים את חדר הישיבות ע"ש מנשה לוי ז"ל, ששימש בתפקידו האחרון כממונה בכיר מדור יס"מ (יחידת סמים מכס) במנהלת רשות המסים באזור חבל עזה והיה שותף להקמת היחידה ולפיתוח נהלים ושיטות העבודה של יחידת הסמים במעברים. מנשה ז”ל נפטר במאי 2015 לאחר מאבק עיקש במחלת הסרטן.  

 

ראש מנהל המכס, אבי ארדיטי, העלה על נס את הפעילות המתבצעת ע"י יחידת מנהלת רשות המסים לאזור עזה בתנאי שטח מורכבים וציין כי הוא רואה בפרויקט הסגרים האלקטרונים והקמת מחסני בונדד בתחום הרשות הפלסטינית כתהליך הכרחי שיוביל לשיפור ביחסים הכלכליים לצד אכיפה ופיקוח טובים יותר על תהליכי הסחר. 

 

מנהל מכס מעברי גבול יבשתיים, אופיר זילברמן, הודה לגורמים המעורבים בהקמת מתחם המכס החדש, בכלל זה למשרד הביטחון, והתייחס לעבודת האכיפה המעולה המתבצעת ע"י עובדי היחידה לצד העובדה שזכו במקום הראשון בתחרות הארצית לצוותי שפור והתייעלות בשירות הציבורי. זילברמן, במעמד משפחתו של מנשה לוי ז"ל, אמר "אנו נזכור אותו תמיד כאדם איכותי, חייכן וצנוע, ולכן בחרנו להנציח את זכרו בחדר הדיונים החדש של היחידה".

 

הטקס נערך במעמד מנהל רשות המסים, ראש מינהל המכס, ראש רשות המעברים במשרד הביטחון, מנהל מעברי הגבול היבשתיים במכס, עובדי רשות המסים ובני משפחה.