נחשפה רשת הברחות טלפונים מחו"ל

יחידת משטרה, שהורכבה מכוח משימה בתחום הנמלים, בשילוב חקירות כס ירושלים, נתב"ג ויחידת יהלום, סיכלו את ניסיון ההברחה וחשפו את אופן ניהול רשת ההברחות


10:41 ,24.02.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

יחידה משטרתית שהורכבה מכוח משימה משולב בתחום הנמלים, וכן יחידת חקירות מכס ומע״מ ירושלים, מכס נתב"ג ויחידת יהלום ברשות המסים, סיכלו אתמול (ג') הברחת מאות טלפונים ניידים לארץ וחשפו חשד לניהולה של רשת שיטתית ומובנית להברחת הטלפונים מחו״ל ולמכירתם בשוק.

 

הכוחות עצרו שישה חשודים לחקירה בגין חשד שניהלו והפעילו בצוותא את הרשת, לאחר שתפסו משלוח של טלפונים ניידים בעת שהגיע לנתב״ג, כשעל פי החשד הוברח תחת מסווה של יבוא סחורה מסוג אחר, בניסיון להערים על הרשויות ולהתחמק מתשלום מסי יבוא.

 

במסגרת הפעילות בוצעו חיפושים בבתי החשודים, בבתי עסק ובמחסנים, שעל פי החשד שימשו את החשודים ונתפסו, כולל המשלוח שסוכל, מאות טלפונים שעל פי החשד הוברחו. כמו כן תפסו הכוחות נכסים, רכוש וחשבונות בנק לצורך בקשת חילוט.


הפעילות התאפשרה הודות לחקירה סמויה שהחלה בכוח משימה משולב בתחום הנמלים המנוהל ביחידה ארצית של משטרת ישראל ונוהלה על ידי כלל גורמי היחידה המשטרתית, בשיתוף פעולה עם יחידת חקירות מכס ומע״מ ירושלים, מכס נתב"ג ויחידת יהלום ברשות המסים, ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. החקירה מלווה מראשיתה על ידי המחלקה המשפטית של רשות המסים.

 

לחשודים מיוחס חשד לביצוע עבירות הברחה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, הוצאה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ומגוון עבירות מס. בהתאם להתפתחות החקירה יובא מי מהם לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בהמשך.