סוכל ניסיון הברחה של גלילי פיברגלס לרצועת עזה

עובדי מכס במעבר ניצנה בשיתוף השב"כ חשפו ניסיון להברחת 2 טון גלילים האסורים ביבוא. לפי הצהרת היבואן המשלוח הכיל פריטי לבוש ובדים בלבד


10:26 ,17.08.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר (ב') הותר לפרסום כי עובדי המכס במעבר גבול ניצנה, בשיתוף שירות הביטחון הכללי, מנעו בתחילת החודש הברחה של 2 טון גלילי פיברגלס, האסורים ביבוא לרצועת עזה.

 

גלילי הפיברגלס התגלו במשלוח שעורר את חשדם של עובדי המכס. המשלוח, על פי הצהרת היבואן מעזה, אמור היה להכיל פריטי לבוש ובדים בלבד.

 

בשירות הביטחון הכללי סבורים כי הפיברגלס יועד לשימושם של גורמי הטרור ברצועה, הואיל ואלה משמשים כחומר גלם עיקרי לבניית מערך רקטות ארוכות הטווח. במהלך מבצע "צוק איתן" אף נורו רקטות פיברגלס לעבר אזור פלמחים.

 

ניסיון הברחה דומה נמנע בשבוע האחרון במעבר כרם שלום, עת נמצאו סיבי פיברגלס שהוסתרו בתוך משלוח שהכיל ציוד לבתי ספר ברצועה. המשלוח יובא לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

 

מהשב"כ נמסר כי בשני המקרים יינקטו הליכים משפטיים נגד המבריחים. עוד נמסר, כי גורמי הטרור ברצועת עזה מנצלים כל דרך אפשרית בניסיונות ההתעצמות, גם במחיר הברחת חומרי גלם לתעשיית הטרור, תוך שהם מסתירים אותם בתוך ציוד הומניטרי.

 

מאז תחילת השנה הוביל שיתוף הפעולה בין מינהל המכס ברשות המסים לבין שירות הביטחון הכללי לסיכול עשרות ניסיונות הברחה של מוצרים וחומרים האסורים ביבוא לרצועה, ואשר על פי החשד יועדו להתעצמות גורמי הטרור בה. בין החומרים המוברחים: חליפות צלילה, חומר הודף לרקטות כפוליאוריתן, מוטות גופרית ופחם מיוחד, המשמש כדלק בכבשני ברזל לצורך עיבוד מתכות.