סימנט: ניסיון להעלות את מחירי המלט בישראל

יבואנית המלט הגיבה להודעת הממונה על היטלי סחר, על פתיחה בהליך בחינה מחדש של היטל היצף על ייבוא מלט, וציינה כי ״המהלך נועד לשרת את מונופול המלט הפרטי נשר ולהעלות חזרה את המחירים בעשרות אחוזים. נמשיך לשרת את טובת המשק״


13:53 ,15.08.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת סימנט, יבואנית המלט, הגיבה היום להודעתו מאתמול של דני טל, הממונה על היטלי סחר, על פתיחה בהליך בחינה מחדש של היטל היצף על ייבוא מלט.

 

מחברת סימנט נמסר כי ״בזמן שממשלת ישראל עושה כל מאמץ על מנת להקל על הציבור ולהוריד את יוקר המחייה בישראל באמצעות פתיחת השוק לתחרות, פקיד אחד מנסה להחזיר את הגלגל לאחור ובאופן המעורר תהיות פועל בכל הכוח, ובניגוד לעתירה שהוגשה בנושא, על מנת להעלות שוב את מחירי המלט בישראל. מהלך זה נועד לשרת אך ורק את מונופול המלט הפרטי נשר, לבסס את מעמדו המונופוליסטי, להעלות חזרה את המחירים בעשרות אחוזים ולחזור להזרים לבעליו מאות מליוני שקלים בכל שנה.

 

״שוק המלט בישראל התפתח והשתנה לחלוטין בשנים האחרונות. מאז נפתחה התחרות בתחום המלט קמה תעשייה חדשה וממשית של בטון ומלט בישראל, תעשיה המעסיקה מאות עובדים בעשרות מפעלים, מרביתם בפריפריה. זאת במקביל להורדת מחירים וחסכון של מאות מליוני שקלים מדי שנה למשרדי הממשלה, הרשויות המקומיות ולכל אחד מתושבי ישראל.

 

חברת סימנט מבטיחה כי תמשיך לשרת את טובת המשק, תעשיית הבטון והמלט ובעיקר את טובת הציבור הישראלי ותעשה ככל שביכולתה על מנת ליישם את מדיניות ממשלת ישראל להוריד את יוקר המחייה בישראל״.