עובדים בחברת קצא"א נעצרו בחשד כי הבריחו כמות עצומה של סיגריות לישראל

העובדים החשודים עלו על מכליות עוגנות וקנו מהצוותים את הסיגריות המוברחות. ערך כלל הטובין שנתפס הינו כמיליון וחצי שקל


10:49 ,21.08.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

שני עובדים של חברת קצא"א (קו צינור אילת אשקלון) וחשוד נוסף נעצרו לאחר חקירה משותפת של בית המכס באשדוד, חקירות מכס ומע"מ ת"א ויחידה ארצית של משטרת ישראל, בחשד כי הבריחו לישראל כמויות גדולות של סיגריות אותן העמיסו ממכליות שעגנו ליד מתחם החברה. הנהלת החברה סייעה בזמן החקירה לכלל גורמי האכיפה.

 

השניים, דני שמעיה (51), מכונאי ימי בחברה, ופליקס סלמה (40), סקיפר בגוררת ימית, נעצרו יחד עם איסק טטרואשווילי (71), העוסק בסחר בסיגריות מוברחות באזור. מעצרו של שמעיה הוארך, טטרואשווילי נשלח למעצר בית וסלמה שוחרר בתנאים מגבילים.

 

כמפורט בבקשת המעצר, ביחידת המודיעין ויחידת הסמים של המכס באשדוד, הצטבר לפני פרק זמן מידע אשר הצביע על מספר עובדים במחלקת ים בחברת קצא"א, המעורבים בהברחות סיגריות ממכליות נפט וגז בהיקפים גדולים ביותר. העובדים הפליגו מדי יום על ספינת שירות מנמל החברה ועלו על המכליות לצורך חיבורן לקו הזרמת הנפט והגז. העובדים הישראלים שהו על המכליות לעיתים עד 24 שעות ובחזרתם לארץ עם ציוד טכני רב שהיה ברשותם, הם צירפו בכל הפלגה חזרה 2 תיקים גדולים אשר הכילו מאות חפיסות של סיגריות מוברחות. הסיגריות המוברחות נקנו מצוות המכליות תמורת כסף ולעיתים שווי כסף באופן של אספקת מוצרי מחשוב ואלקטרוניקה.

 

צוותי המכליות הזרות רכשו את הסיגריות מחנויות דיוטי פרי בישראל המספקות צידה לאניות וליבואנים זרים הפוקדים את ישראל לצורך צריכה אישית. הסיגריות נרכשו על ידי צוותי המכליות, רובם ככולן לצורך מכירתן לאנשי מחלקת הים של חברת קצא"א, והברחתן בשלב הסופי לישראל ללא תשלום מס.

 

במהלך היומיים האחרונים בוצעו פעולות מודיעין וחקירה נרחבות ביותר, הכוללות גם תצפיות ועיקובים, באמצעות כוחות שכללו שוטרים, חוקרי מכס ומע"מ וחוקרים מיחידת הסמים של מכס אשדוד. לאחר מכן בוצעו חיפושים בביתם של החשודים. בביתו וברכבו של שמעיה נמצאו כ- 1500 חפיסות סיגריות החשודות כמוברחות. במחסן הצמוד למגוריו נמצאו כ- 50,000 חפיסות סיגריות החשודות כמוברחות.

 

 

בביתו של טטרואשווילי נתפסו כ-30 חפיסות סיגריות החשודות כמוברחות וברכבו עוד כ-1500 חפיסות סיגריות החשודות כמוברחות. במתחם הלוקרים של עובדי מחלקת ים בנמל קצא"א, נתפסו בלוקר של סלמה כ-100 חפיסות סיגריות החשודות כמוברחות, ובלוקרים של עובדים נוספים שטרם נעצרו נתפסו עוד מאות רבות של חפיסות סיגריות החשודות כמוברחות. ערך כלל הטובין שנתפס הינו כמיליון וחצי שקל. בחקירתם קשרו שמעיה, טטרואשווילי וסלמה את עצמם לחשדות.