עוקף בידוק ביטחוני

מנהל חברה נעצר בחשד שהבריח מכולה שיועדה לתושב הרשות הפלשתינאית ובה מאה אלף כרטיסי חנייה בשווי 600 אלף שקל


00:00 ,19.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל חברה מחדרה נעצר אתמול (ב') על ידי יחידת סמים מכס חיפה בחשד להברחה, זיוף, עבירות קניין רוחני ויבוא טובין ללא אישורים, לאחר שהתברר כי הבריח ללא  בידוק בטחוני מכולה המיועדת לפלשתינאי תושב חברון תמורת עמלה.

החשוד יבא ארצה מכולה, שברשימון שהוגש למכס חיפה הוצהר שהיא מכילה חלקים לרכב מנועי, המיועדים לחברת מוצרי ההידראוליקה של החשוד. מבדיקת ידנית של המכולה נמצאו בה למעלה ממאה אלף כרטיסי חנייה מוברחים, החשודים כמזוייפים ברמה גבוהה, ששוויים מוערך בכ-600 אלף שקל. כמו כן, נמצאו כלים סניטריים ומאות אבזמים וכפתורים של מותגים יקרים (טומי, דיזל, לקוסט), החשודים שנועדו לבצע זיוף איכותי של פריטי ביגוד.

החשוד נחקר במשרדי יחידת סמים מכס חיפה, הודה ביבוא המכולה תחת שמו עבור תושב הרשות הפלשתינאית, ובכך מנע בדיקה ביטחונית של המכולה, שהיתה עלולה לשאת סחורה מסוכנת.

עוד עלה מהחקירה, כי החשוד הבריח סחורה וזייף מסמכים עבור מכולות במכס ב-15 הזדמנויות קודמות, המיועדות כולן ללקוח פלשתינאי משכם, שתמורת שחרורן על שמו הוא קיבל עמלה של 10%-15% מערך הסחורה.

החשוד שוחרר בערבות בהסכמה על ידי סגנית נשיא בית משפט השלום בחיפה, השופטת אורית קנטור, תמורת הפקדת מזומן בגובה מאה אלף שקל ומאה אלף שקל בערבויות נוספות, נוסף להפקדת דרכונו ואיסור קשר עם המעורבים בפרשה.