רשות המסים: נחשף נתיב הברחת סיגריות בצפון

אלפי חפיסות של סיגריות מוברחות נתפסו בפיצוצייה בכפר מג׳דל שאמס שבצפון רמת הגולן. זאת בעקבות חקירה סמויה שנפתחה לאחר תפיסת סיגריות מוברחות על ידי רכבי או״ם בראש הנקרה


12:07 ,31.12.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

אלפי חפיסות של סיגריות מוברחות, נתפסו בסופ״ש האחרון, בפיצוצייה בכפר מג'דל שאמס שבצפון רמת הגולן. תפיסת הסיגריות המוברחות נעשתה במסגרת מבצע משותף של יחידת היס״מ וממונה מודיעין בית מכס מעברים של רשות המסים, בשיתוף פעולה עם רכז מודיעין כפרים (רמה״ג) ממשטרת גולן בכפר מג׳דל שאמס בצפון רמת הגולן.

 

חשיפת נתיב ההברחות של הסיגריות נעשה בהמשך לתפיסת אלפי סיגריות שהוסלקו בארבעה רכבי או״ם במעבר ראש הנקרה לפני כחודשיים. כזכור, בזכות ערנותם של בודקי המכס בראש הנקרה נמנעה הברחה של 20,000 חפיסות סיגריות בערך כולל של כ 500,000 שקלים.

 

מרשות המסים נמסר כי החקירות הסמויות שנפתחו בעקבות תפיסה זו, הובילו לחשיפת נתיב הברחה מירדן ומלבנון עד למג׳דל שאמס, דרך מעברי הגבול ובהם מעבר הגבול הצפוני בראש הנקרה. עוד עלה בחקירות כי בעלי הפיצוצייה ממג׳דל שאמס מחזיקים למכירה סיגריות מוברחות, שהמס בגינם לא שולם ומוכרים אותם לכל דורש.

 

כאמור, עם המעבר לחקירה הגלויה עוכב החשוד המרכזי, בעל הפיצוצייה במג'דל שאמס, והסיגריות המוברחות שהיו ברשותו נתפסו. בחקירתו הודה החשוד המרכזי באופן מלא בביצוע העבירות המיוחסות לו, דהיינו, מכירת סיגריות מוברחות לצורך התחמקות מתשלום מס כדין.

 

מרשות המסים נמסר כי מבצע זה הינו חלק ממאמץ מתמשך של בית מכס מעברים כנגד הפצת סיגריות מוברחות וכנגד עברייני מס והון שחור, במסגרת המדיניות ברשות המסים להגביר את פעילות האכיפה בכל מקום ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע״י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת.