שירות קרקע, נקי ממס

עובד חברת שירותי קרקע בנתב"ג חשוד בניסיון הברחת מאות פקטים של סיגריות ללא תשלום מסי יבוא


00:00 ,20.09.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בית משפט השלום בתל אביב-יפו שחרר לפני מספר ימים תחת מגבלות עובד חברת שירותי קרקע, החשוד בניסיון הברחה של מאות פקטים של סיגריות תוך התחמקות מתשלום מסי יבוא.

מהבקשה להארכת מעצר עולה, כי בודק מכס באולם הנוסעים בנתב"ג הבחין לאחר חצות בעובד חברת שירותי קרקע לוקח שתי מזוודות מאזור מסוע המטענים החריגים באולם הנוסעים בטרמינל 3 והולך עימן לכיוון השטח האווירי בשער המכונה "שער העגלות״. בודק המכס עקב אחר החשוד, שהוציא את שתי המזוודות לשטח האווירי, ולפתע חזר על עקבותיו והחזיר אותן לאולם הנוסעים, לאותו מקום ממנו הן נלקחו. לאחר מכן יצא חזרה לשטח האווירי ועזב ברכב חברה את המקום.

בבדיקת המזוודות עלה שהן מלאות בסיגריות (400 פקטים) וכי הן הגיעו בטיסה ממינסק בחברת התעופה ABREVIA./

כעבור זמן מה אותר החשוד בטרקלין מצדה ונעשה חיפוש ברכבו. בדיקה נוספת העלתה שהוא נחקר בעבר בחשד להברחת סיגריות בהיקף של כ־600 פקטים בטרקלין מצדה. החשד שעלה בעבר הוא שהאיש היה מעורב בסיוע לאדם אחר בהברחת הסיגריות.


החשוד נלקח לחקירה ומסר שהוא עובד חברת שרותי הקרקע לאופר. הוא סיפר, כי בעת שהמתין להמשך משימותיו באולם הנוסעים הנכנסים בטרמינל 3, פנה אליו אדם שהוא מכיר מהעבר ושאת שמו אינו זוכר, וביקש ממנו להעביר שתי מזוודות שעליהן יש תוויות עם שמות אותם מסר לחשוד וכך תיאר לו את המזוודות וביקש שיעבירן לנהגו הממתין בטרקלין מצדה.

עוד עולה מהבקשה להארכת מעצר, שהחשוד, כנגד תגמול כספי שהובטח לו, הגיע לאולם הנכנסים, זיהה את שתי המזוודות והחליט להוציאן לרכב חברת שרותי הקרקע לאופר, אותו החנה בסמוך לשער העגלות בשטח האווירי. עם יציאתו, לטענתו, נמלך בדעתו, בשל חשש לגבי תכולת המזוודות, ולכן חזר על עקבותיו והשיב את המזוודות למקומן באולם הנכנסים ועזב את המקום.


מבדיקה שנערכה עולה כי לחשוד לא היו משימות במסגרת לוח המשימות של חברת לאופר הנוגעות למזוודות אלה. הוא הודה בחקירתו, כי התכוון להבריחן מחוץ לנמל דרך הטרקלין, ללא הצהרה למכס על תכולתו.