אושרה הרפורמה ביבוא רכבים

אושר התיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, המגדיל משמעותית את היקף פעילותם של יבואני הרכב הזעירים, ומאפשר להם לייבא עד 60 כלי רכב בשנה. ההסדר נקבע כהוראת שעה לתקופה של ארבע שנים החל מ-19 באוגוסט


08:55 ,14.08.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

הכנסת אישרה אתמול (ד׳) סופית את הרפורמה ביבוא הרכב שמקדם משרד התחבורה. המהלך יאפשר כניסת שחקנים חדשים לענף, הרחבת היצע הדגמים והוזלה משמעותית של עלות רכישת הרכב. הרפורמה מגדילה את היקף היבוא בידי יבואנים זעירים ומרחיבה את מגוון כלי הרכב שיוכלו להימכר בישראל, וצפויה להביא לחיסכון של אלפי שקלים בשנה למשפחה הישראלית, לשפר את השירות ולהגביר את השקיפות בענף הרכב.

 

הכנסת אישרה אתמול (ד׳) בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, המגדיל משמעותית את היקף פעילותם של יבואני הרכב הזעירים, ומאפשר להם לייבא עד 60 כלי רכב בשנה - פי שלושה מהכמות שהותרה עד כה. ההסדר נקבע כהוראת שעה לתקופה של ארבע שנים החל מ-19 באוגוסט, וצפוי לעודד יבוא כלי רכב במחיר נגיש לציבור.

 

בנוסף, התיקון מוסיף מעתה אופנועים וטרקטורונים לרשימת כלי  הרכב שיכולים להיכנס לארץ ביבוא זעיר או עקיף, כך שחובת היבואן הישיר לספק שירות, טיפולים ומימוש אחריות תכלול מעתה גם אותם, ולא רק רכב נוסעים ומסחרי כפי שהיה עד כה. 

 

בעל רכב, גם אם לא רכש אותו מהיבואן הישיר, יוכל לקבל את כל שירותי התחזוקה, התיקונים והטיפול בתקלות בטיחות סדרתיות (״ריקול״), בהתאם לקבוע בחוק.

 

התיקון לחוק נועד להרחיב את ההיצע והמגוון בשוק, להבטיח שירות ושקיפות, ולעודד תחרות הן במחירי הרכב והן ברמת השירות לצרכן. שרת התחבורה תוכל, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, להאריך את תוקף ההוראות עד לארבע שנים.

 

שרת התחבורה מירי רגב: ״הפחתת יוקר המחיה היא יעד מרכזי במדיניות המשרד. התיקון שאושר היום יפתח את שוק הרכב לתחרות אמיתית, יאפשר יבוא מגוון רחב יותר של דגמים, וישפיע באופן ישיר על הורדת מחירי כלי הרכב. זוהי בשורה של ממש לכל אזרחי ישראל, אשר הוצאות הרכב הן מרכיב משמעותי בסל ההוצאות שלהם. זהו צעד נוסף בשורה של צעדים שנועדו לחסוך לציבור אלפי שקלים בשנה. נמשיך לקדם שקיפות, הוגנות ותחרות בכל מחזור חיי הרכב, מהרכישה, דרך התחזוקה ועד המכירה״.