די לשלטון הפחד

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין, אי אפשר להבריא את המשק מבחינה כלכלית-חברתית בצל הפחד המשתק מפני ההשבתות הכלליות של ההסתדרות


00:00 ,09.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין הגיב הבוקר (ה') להסכם שנחתם אמש בין שר האוצר יאיר לפיד לבין יו"ר ההסתדרות עיני. לדברי לין, אי אפשר יהיה להבריא את הכלכלה ולהפוך את המערכות החברתיות-כלכליות לשוויוניות יותר, אם מה שינחה את המדיניות הכלכלית יהיה הפחד מפני שביתות של ההסתדרות הכללית.

לין הדגיש כי מפריזים מדי, וללא צורך, בכוח ההסתדרות להשבית את המשק: "אם נכפיף את המדיניות הכלכלית בנימוק המופרך של הרצון למנוע שביתות, הרבה תוכניות חשובות הנחוצות להבראת המשק לא תעבורנה כלל.

"אסור בשום אופן למכור את העתיד לפתרונות זמניים. כשראש הממשלה נתניהו כיהן כשר אוצר, הוא ידע להילחם גם מול הוועדים החזקים. שר האוצר כנראה ולא השכיל להבין שאם היום היה נוקט במהלכים חזקים מול איומי שביתה של ההסתדרות, הוא היה זוכה באהדה גורפת של הציבור.

"יש נטייה אצל אישים רבים, הנובעת מחוסר הבנה מעמיקה ומספקת של הנושא, להניח לעיני יש את היכולת לשתק את המשק מתי שהוא רוצה, מאיזה סיבה שהוא רוצה, ולכמה זמן שהוא רוצה. כוחה של ההסתדרות לשתק את המשק מוגבל והיא גם לא יכולה להנהיג שביתות פוליטיות. היא עדיין לא מוסד שנבחר על ידי אזרחי המדינה על פי שיטתנו הדמוקרטית".

יחד עם זאת, לין הצביע על ההיפוקריטיות הפורצת היום, כאשר אותם אנשים שיצרו את הקשיים והאילוצים הנוכחיים ובנו בצביעות רבה את כוחו של עיני, הם אלה שיוצאים היום חוצץ נגד התוכנית הכלכלית של לפיד. הם בדיוק אלה שנכשלו בהבראת המשק בעבר ויצרו את המצב הקשה והאילוצים היום, אמר.