ההסתדרות נערכת להכריז על סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי

הדרישה לסכסוך מגיעה בעקבות מאבקו של שר האוצר כ״ץ ב-700 אלף עובדי המגזר הציבורי. בר-דוד: ״אנו נערכים למאבק, אך אני הראשון ליישב את הסכסוך בהידברות למען כל המשק. אני אוביל את הציבורים לדרך של חיבור, לא לפילוג ולא לשיסוע״


13:36 ,31.08.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות כוונת האוצר לפגוע ב-700 אלף עובדי המגזר הציבורי והמבוי הסתום אליו נקלעו השיחות בין הצדדים, בכוונתו של יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להכריז סכסוך עבודה כללי בכל מקומות העבודה במגזר הציבורי במדינה, בהתאם לאישור מוסדות ההסתדרות.

 

נוכח המשבר, מחר (ג׳) יתכנסו מוסדות ההסתדרות לישיבות שלא מן המניין. בשעות הבוקר תתכנס הוועדה לתיאום וביצוע להכרזת הסכסוך, ובשעה 12:00 תתכנס גם הנהגת ההסתדרות לישיבה מיוחדת, אליה הוזמנו כל ראשי האיגודים המקצועיים במגזר הציבורי.

 

ההסתדרות שבה ומדגישה כי לאורך השנים הארגון נתן כתף בכל עתות משבר, וגם הפעם המגזר הציבורי יסייע וימשיך לשאת את האלונקה ולהיות חלק מוביל בהבראת הכלכלה הישראלית.

 

מההסתדרות נמסר כי ״צעדיו של שר האוצר ישראל כ״ץ הם חסרי כל היגיון כלכלי ונעשים בניגוד מוחלט למגמה בכל מדינות ה-OECD (למעט פולין), וזאת בניסיון להסית את הביקורת הציבורית על דרכו ועל תפקודו של משרד האוצר במשבר הקורונה. השר כ״ץ תוקף פעם אחר פעם את עובדי המגזר הציבורי אשר עושים לילות כימים, תוך שיסוי ציבור האזרחים אלה באלה – באופן שאין לו אח ורע בעולם המערבי״.

 

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר: ״אנו נערכים למאבק, אך יחד עם זאת אני הראשון ליישב את הסכסוך בהידברות ומתוך ראייה רחבה ועתידית למען כל המשק הישראלי. אני אוביל את הציבורים לדרך של חיבור, לא לפילוג ולא לשיסוע״.