השרה מרב מיכאלי נכנסה לתפקידה כשרת התחבורה

השרה מיכאלי ציינה כי בכוונתה לייצר מחקר דעת קהל מקיף על סוגיות בוערות בתחבורה והוסיפה כי תעבוד בשיתוף פעולה עם השלטון המקומי תוך קידום רשויות מטרופוליניות, שיתופי פעולה בינמשרדיים, ושיתוף פעולה עם המדינות הערביות השכנות לקידום הכלכלה האזורית


10:33 ,15.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

״הממשלה החדשה שהשבענו אתמול היא בשורה לעובדות ועובדי משרדי הממשלה, שכמעט שנתיים באים לעבודה ולא יודעים אם יוכלו לקדם דברים, משום שאין תקציב, הכל תקוע ונמצא באי בוודאות. עכשיו, יש ממשלה חדשה, תהיה מסגרת תקציבית, ואפשר יהיה פשוט לעבוד״, כך אמרה שרת התחבורה הנכנסת מרב מיכאלי, בטקס חילופי השרות שהתקיים אתמול (שני) במשרד התחבורה.

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, נכנסה אתמול לתפקידה במשרד התחבורה. השרה מיכאלי תחליף את שרת התחבורה היוצאת, תא"ל (במיל') מירי רגב, שכיהנה בתפקיד בשנה האחרונה, מאז מאי 2020.

 

השרה מיכאלי ציינה כי מדינת ישראל היתה תקועה הרבה מאוד זמן. ״עכשיו אנחנו מתחילים לנוע. יש המון מה לעשות וכעת יש לנו הזדמנות לעשות זאת. העבודה רק מתחילה. זה לא סוד שבמדינת ישראל התחבורה לא מאפשרת לנו להגיע. גם לאלה הנמצאות ונמצאים במרכז, כי הם פשוט תקועים ביחד במרכז. ואת התקיעות הזאת הגיע הזמן לשחרר״, הוסיפה השרה מיכאלי.

 

השרה מיכאלי הוסיפה כי תחבורה שמתפקדת כמו שצריך יכולה להוריד את מחירי הדיור ואת יוקר המחייה, ולייצר באופן אקטיבי שוויון הזדמנויות בתעסוקה ובדיור, שוויון בין גילאים ושוויון בין המינים. ״אנחנו חייבות וחייבים להסתכל על כל סוגי בני ובנות האדם, לא משנה אם הם בני שמונה או בני 80, אם יש להם שתי רגליים שיכולות לשאת אותם ממקום למקום או כאלה שפחות. הגיע הזמן שהתחבורה שלנו תפסיק להיות שדה קרב״, הוסיפה השרה מיכאלי.

 

מיכאלי ציינה כי בכוונתה לייצר מחקר דעת קהל מקיף על סוגיות בוערות בתחבורה. כמו כן, ציינה כי בכוונתה להשקיע בבטיחות בדרכים ובביטחון אישי של כל המשתמשים בדרך, לייצר שוויון ולהשקיע בחברה הערבית ובפריפריה גיאוגרפית וחברתית, לחלץ פרויקטים תקועים ולקדם את מעמד עובדי ועובדות בתחבורה הציבורית. מיכאלי הוסיפה כי תעבוד בשיתוף פעולה עם השלטון המקומי תוך קידום רשויות מטרופוליניות, שיתופי פעולה בינמשרדיים, ושיתוף פעולה עם המדינות הערביות השכנות והחברה הפלסטינית, לקידום הכלכלה האזורית.

 

השרה יוצאת מירי רגב הודתה לעובדי משרד התחבורה וסקרה את הפעילות הענפה של המשרד בשנה האחרונה, ביבשה, בים ובאוויר.  

 

בטקס שהתקיים אתמול (יום שני) בקרית הלאום בירושלים, השתתפו בין השאר שרת התחבורה היוצאת, מירי רגב וסגן שר התחבורה היוצא, אורי מקלב, שר התפוצות נחמן שי, ח״כ אבתיסאם מראענה, ח״כ רם שפע, ח״כ גלעד קריב, ח״כ אפרת רייטן, מנכ״ל משרד התחבורה עופר מלכה, בכירי הנהלת משרד התחבורה, מנכ״לים ויו״רים של חברות ותאגידים הקשורים למשרד התחבורה.