ועדת הכלכלה תקבל דיווחים על יישום חוק שוטף פלוס 30;

ועדת הכלכלה אישרה את התקנות המסדירות דיווח על יישום חוק מוסר תשלומים – שהגיש משרד האוצר באיחור של שלוש שנים; הדיווחים ימסרו אחת לשנה ובמשך שלוש שנים, הדיווח הראשון יימסר עד 30 ביוני 2022. היו״ר מרגי: אם נגלה שלא עומדים בחוק נאריך את חובת הדיווח


11:51 ,03.01.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח״כ יעקב מרגי, אישרה את תקנות הדיווח על יישום חוק מוסר תשלומים לספקים (שוטף פלוס 30), שהגיש משרד האוצר. היו״ר מרגי החליט היום לקבוע את חובת הדיווח כהוראת שעה ל-3 שנים, שתחול על עסקאות בשנים 2021, 2022 ו-2023, כאשר הדיווח הראשון לוועדה יימסר עד 30 ביוני 2021. הוא הבהיר כי אם יתברר שהגופים השונים עומדים בחוק הוראת השעה לא תוארך, אך אם יתברר שלא חובת הדיווח לוועדה תימשך.

 

התקנות שאושרו היום נועדו לסייע במעקב אחר יישום חוק מוסר תשלומים לספקים, שאושר בוועדה לפני למעלה משלוש שנים ונועד לחייב את הממשלה, הרשויות המקומיות וגופים ציבוריים לשלם לספקים, ברוב המקרים, תוך שוטף פלוס 30. על מנת לוודא ביצוע החוק החליטה הוועדה, במהלך החקיקה, לחייב את שרי האוצר, הכלכלה והרשות לעסקים קטנים להעביר לה דיווח שנתי. הוועדה אף הסמיכה את שר האוצר לקבוע, בתקנות, את מתכונת הדיווח, לרבות הגופים שיהיו מחויבים בדיווח, מועדי הדיווח, חובת מסירת הדיווח לגופים נוספים ועוד.

 

כעת הגיש משרד האוצר את התקנות האמורות, אולם לפי החוק התקנות אמורות היו להיות מוגשות לוועדה כבר לפני שנתיים וחצי. במסגרת הדיון בתקנות החליטה הוועדה כי משרדי הממשלה יעבירו את דיווחיהם לחשב הכללי באוצר תוך שלושה חודשים מתום שנת הכספים, והוא יעביר את הדיווח לוועדת הכלכלה תוך 6 חודשים מתום שנת הכספים. עוד נקבע כי במידה ומשרד ממשלתי לא העביר דיווח הדבר יצוין בדוח שיועבר לוועדה.

 

במתכונת דומה הוסדרו דיווחים של החברות הממשלתיות, שירוכזו ברשות החברות ויועברו לוועדה. כן נקבע גם דיווח על יישום החוק במועצות הדתיות, ברשויות המקומיות ובחברות העירוניות ועוד. מוסדות שאינם ממשלתיים ידווחו ישירות לוועדת הכלכלה. הוועדה אף החליטה להוסיף חובת דיווח גם על מוסדות בריאות, שתיכנס לתוקף לאחר שהחוק יוחל גם על מערכת הבריאות. את הדיווחים הללו ירכז מנכ"ל משרד הבריאות ויעביר לוועדה.

 

הדיווחים יימסרו באופן דיגיטלי, כאשר מנכ״ל וחשב מן הגוף המדווח יהיו חתומים עליהם. כמו כן נקבע כי גוף שמוסר דיווח יפרסם אותו גם באתר האינטרנט שלו מידע על שיעור העסקאות ששולמו במועד. דיווח ראשון יוגש לוועדה עד 30 ביוני 2022, אודות שנת הכספים 2021.