יוצא לדרך פרויקט ארצי לקידום גיוון תעסוקתי בחברות הממשלתיות

בין החברות שישתתפו בסבב הראשון של הפרויקט: חברת חשמל, נמל אשדוד, עמידר ורכבת ישראל


09:15 ,18.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות החברות הממשלתיות יחד עם משרד העבודה והרווחה פתחו בפיילוט ראשוני וחדש מסוגו, שמטרתו להעלאת הגיוון התעסוקתי והטמעת שוויון הזדמנויות בחברות ממשלתיות.

 

במסגרת הפיילוט יתקיימו סדנאות והכשרות לנציגי חברות ממשלתיות שמטרתן העלאת המודעות לחשיבות הרב גוניות בחברה, הדרכת החברות כיצד ליצור סביבה מכילה יותר, וללמדן לגייס עובדים איכותיים מקהילות שונות. בנוסף, תסייע התוכנית ליצירת סביבה נעימה ומכילה יותר בחברות הממשלתיות כלפי העובדים, תסייע בעריכת סקרי שביעות רצון בקרבן. במישור הפרקטי,  תסייע התוכנית בזיהוי וניתוח של דפוסי העסקה, גיוס, קידום והשתלבות בארגון ותסייע למשתתפיה לבנות תוכנית עבודה מפורטת להשגת שוויון באפיקי הפעולה הנבחרים, תוך כדי מדידה ובקרה של עמידה ביעדי התוכנית.

 

הפיילוט מפותח על בסיס חקיקת השוויון בשוק העבודה, ועל ההבנה ששוויון הזדמנויות והעסקה רב גונית מקדמים אינטרס כלכלי, ציבורי וחברתי למשק הישראלי. 

 

הסדנאות הראשונות, שיתקיימו בהובלת נציבות השוויון ובתקצובה, בשיתוף עם רשם החברות במשרד האוצר, יתקיימו בתאריכים ה- 11.3.18 וב-18.3.18, ונכון לשלב זה צפויים להשתתף מנהלי וסמנכ"לי משאבי אנוש של כ-35 חברות ממשלתיות. ההכשרות הראשונות תתקיימנה בבית הנשיא ובחברת עמידר בהתאמה.

 

שר האוצר, משה כחלון: "מדובר בפרויקט חשוב שמקדם ערכים של שוויוניות וצמצום פערים. קידום הפרויקט יסייע להגברת הגיוון התעסוקתי בחברות הממשלתיות באופן שתואם את מדיניותי לשילוב ולייצוג הולם של כלל האוכלוסיות בקרב מועסקים בחברות הממשלתיות. חשוב להדגיש כי הצעד נכון גם מבחינה עסקית, שכן גיוון תעסוקתי מעודד יצירתיות, חדשנות וחתירה למצויינות".

 

שר העבודה והרווחה, חיים כץ: " גיוון תעסוקתי תורם לחברה המעסיקה ולחיזוק החוסן החברתי והכלכלי של ישראל. במשרד העבודה והרווחה אנו פועלים לשילובם של אוכלוסיות מגוונות, והחברות הממשלתיות צריכות להוות דוגמא ולהיות מובילות בשילוב כלל האוכלוסיות בשוק העבודה ללא כל אפליה".

          

מנהל רשות החברות, יעקב קוינט: "רשות החברות מקדמת את המהלך מתוך תפיסה שהון אנושי המשקף את רוב האוכלוסייה על שלל גווניה, מהווה יתרון גדול לארגונים בכלל ובפרט לחברות הממשלתיות, אשר הינן חברות בבעלות הציבור".

 

מרים כבהא, הנציבה הארצית: "לכולנו ברור ששוק העבודה הישראלי חייב להשתנות ולפתוח את דלתותיו עבור כלל האוכלוסייה. אני מברכת את רשות החברות והחברות שהתנדבו להיות החלוצות במחנה ולהוות דוגמה למקומות העבודה שהגיוון התעסוקתי משתלם לארגון עצמו ולחברה כולה. נציבות השוויון קוראת למעסיקים ליישם תכניות לקידום השוויון כדי להיות חלק מהשינוי הבלתי נמנע לקידום החברה הישראלית.