יו״ר ההסתדרות לרה״מ: ״אי אפשר להמשיך לסבן את המשק״

ארנון בר-דוד, פנה אמש לראש הממשלה במכתב חריף שבו הוא קורא לרה״מ לקחת מנהיגות כלכלית ולהרגיע את המשק. ״מדינת ישראל נותרה המדינה היחידה בעולם המערבי שמסרבת להזרים כסף חי להבטחת עתיד המשק״


10:38 ,24.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, פנה אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב חריף שבו הוא קורא לרה״מ לקחת מנהיגות כלכלית ולהרגיע את המשק. ״זה הזמן להזרים כספים ולשחרר את חבילות החילוץ לעסקים״, כתב בר-דוד.

 

יו״ר ההסתדרות ציין כי: ״בהשוואה לעולם, מדינת ישראל מצליחה להקדים את כולם בכמה צעדים בנושא הבריאותי אבל נגררת הרחק מאחור בטיפול הכלכלי במשבר״.

 

עוד  מזהיר יו״ר ההסתדרות כי ללא שינוי בגישה הכלכלית לנושא: ״נהיה עדים לאפקט דומינו כלכלי שיתגלגל לפתח ביתה של כל משפחה בארץ. המשאבים שהמדינה מנסה לחסוך על גבם של עסקים במצוקה, היא תיאלץ להשקיע אחר כך בתשלום למובטלים ובשיקום של משק במיתון מתמשך״.

 

במכתבו, בר-דוד מותח ביקורת על כך ש״מדינת ישראל נותרה המדינה היחידה בעולם המערבי שמסרבת להזרים כסף חי להבטחת עתיד המשק״.

 

יו״ר ההסתדרות דורש כי ״כל עסק שהייתה פגיעה של חמישים אחוז ומעלה בפדיון שלו, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, חייב לקבל כסף ללא דיחוי כדי שיהיה לו סיכוי לשרוד״.

 

״מאות אלפי עובדים נשלחו הביתה לחל״ת וללא הזרמת כספים מיידית למגזר העסקי, לא יהיו להם מקומות עבודה לחזור אליהם״, כתב יו״ר ההסתדרות. ״ההיגיינה חשובה כדי למנוע את התפשטות הנגיף אבל אי אפשר להמשיך לסבן את המשק כדי להיחלץ מהמשבר״.