יצירתיות ישראלית בדרום קוריאה

בחודש מאי יתקיים בתל אביב כנס קוריאה לעסקים, בסימן קריאתה של הנשיאה החדשה להפוך את הכלכלה הקוריאנית ליצירתית כמו בישראל


12:16 ,07.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

כנס קוריאה לעסקים שיתקיים החודש בתל אביב ביוזמת מכון היצוא, עומד בסימן החלטת הממשל הקוריאני להפוך את קוריאה ל"כלכלה יצירתית" והרצון  שלה לשתף פעולה עם ישראל.

 

בתחילת 2013, עת הושבעה פארק גיונג-היי כנשיאה של דרום קוריאה, היא הציגה מצע כלכלי המעודד יזמות וחדשנות, תוך הגדלת חלקם של העסקים הקטנים והבינוניים וצמצום כוחם של הטייקונים. "תלמדו מישראל", הורתה הנשיאה עם היבחרה, "תקימו קרנות ממשלתיות , תבנו סטרט-אפים, תלמדו למסחר את הידע של מוסדות המחקר שלנו".

 

הרעיון בכלכלה היצירתית מחולק לחמישה סעיפים: יצירת מערכת לכלכלה יצירתית; הקמת חברות סטארט-אפ; קידום לתעשיות ושווקים חדשים; שדרוג מערכות תחבורה ושירותי הובלה ימיות; וחיזוק היכולות בתחום החדשנות המדעית והטכנולוגית.

 

השנה ייערך הכנס בסימן שיתופי פעולה טכנולוגיים, גיוסי הון, השקעות וסחר בינלאומי.

 

לכנס תגיע משלחת חברות בכירות מקוריאה וישתתפו בו מאות מנהלי חברות ישראליות מתחומים כגון תקשורת ואינטרנט, רכב, טכנולוגיות ירוקות, תרופות ומכשור רפואי, ציוד צבאי ובטחוני, מנהלים של חברות הזנק, נציגי חברות וקרנות הון סיכון מקוריאה ומישראל, חברות השקעה פרטיות, יצואנים ויבואנים וכן אנשי עסקים ישראליים ויזמים המחפשים שותף קוריאני, עורכי דין, רואי חשבון, יועצים עסקיים ועוד.