לין בכנסת: המגזר העסקי מתנגד לעודף רגולציה

נשיא איגוד לשכות המסחר אמר אתמול בדיון בוועדת החוקה בנושא הרפורמה ברגולציה כי ״נושא הרגולציה הוא התחום המרכזי ביחסי המגזר העסקי מול רשויות המדינה. משום כך, הוא גם נושא מרכזי בכלכלת ועתיד מדינת ישראל״


10:13 ,05.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

עו״ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר אמר אתמול בדיון בוועדת החוקה בנושא הרפורמה ברגולציה כי ״המגזר העסקי לא מתנגד לרגולציה. המגזר העסקי מתנגד לעודף הרגולציה ולמחיר האיום והאדיר שהמדינה משלמת כי לא הצליחה להתמודד עם עודף הרגולציה״.

 

לדבריו, ״הרפורמה ברגולציה שנדונה היום אינה פרי הגות תיאורטית או רדיפה של אופנה. התכנית היא פרי של לימוד מאוד מעמיק על משמעות עודף הרגולציה למשק ולעתיד המשק והיא מבוססת גם על ניסיון רב וארוך שנים. תמונת המצב באשר לעומס הרגולציה בישראל אינה נובעת רק מתלונות המגזר העסקי. הרבה ועדות והרבה גורמים בחנו נושא זה וברמת האחריות הגבוהה ביותר״.

 

״הממשלה הקודמת קיבלה החלטה מצוינת להפחתת הרגולציה, החלטה 2118 באוקטובר 2014, על פיה עד סוף 2020 הרגולציה בישראל היתה אמורה לפחות ב-5% מדי שנה, החל משנת 2015 ובמשך 5 שנים. אולם הממשלה כשלה ביישום החלטה זו. אם הממשלה היתה מבצעת את החלטה 2118 כלשונה, כלכלת ישראל היתה היום בשתי דרגות גבוהה יותר מהיכן שהיא נמצאת״.

 

״נושא הרגולציה הוא התחום המרכזי ביחסי המגזר העסקי מול רשויות המדינה. משום כך, הוא גם נושא מרכזי בכלכלת ועתיד מדינת ישראל, ואת המשאבים של המדינה מייצר המגזר העסקי. מאחר וההערכות של עלות הרגולציה למדינה נעות בין 50 מיליארד שקל בשנה עד ל-100 מיליארד שקל בשנה, אני מציע לעשות את יעד הפחתת הרגולציה למאמץ לאומי כולל מול הפחתת רגולציה שנתית של 5%, הזרמה של 10 מיליארד שקל למערכת החינוך, למערכת הבריאות, לפריפריה ולשכבות החלשות מדי שנה. בדרך זו, יבינו כל העוסקים בתחום הרגולציה שהם שותפים להשגתו של יעד לאומי בעל ערך״.