לין: סגר מחודש על העסקים יהיה בבחינת בכייה לדורות

נשיא איגוד לשכות המסחר ציין כי במאבק בקורונה יש לעשות הפרדה בין המגזר העסקי והציבורי. ״הגיעה השעה שכולנו נבין כי המגזר העסקי הפרטי הוא זה היוצר את עיקר מקומות העבודה במשק״


12:07 ,22.06.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בישיבה דחופה שקיימה אתמול (21.6.20) נשיאות לשכת המסחר, אמר לין כי נוכח התפשטות נגיף הקורונה והיערכות רשויות המדינה לכך, כי יש לעשותה הפרדה מוחלטת בין המגזר העסקי לבין כלל הציבור, בכל הקשור למאבק במניעת התפשטות נגיף הקורונה. ״ערבוב התחומים בנושא זה, מוביל לחשיבה מוטעית ולנקיטת צעדים שגויים, העלולים לפגוע אנושות וללא צורך, גם בחברה וגם בכלכלה״.

 

לין ציין כי ״על קבינט הקורונה לנקוט בעמדה ברורה וחד משמעית, לפיה כל עסק השומר על תנאי הבריאות ודרישות התו הסגול, בכל הקשור לביקורת של מבקרים, שמירת מרחק אנושי וחבישת מסכות, יש לאפשר לו להיפתח ללא הפרעה״.

 

לין התריע כי ״כל פעולות של סגר מחודש, שתחולנה גם על העסקים, תהיינה בבחינת בכייה לדורות ותפגענה אנושות גם בעסקים וגם בחברה. הגיעה השעה שכולנו נבין כי המגזר העסקי הפרטי הוא זה היוצר את עיקר מקומות העבודה במשק והוא זה המעניק כוח קנייה לציבור״.

 

מאיגוד לשכות המסחר נמסר כי ״יש לכוון את המאמצים של רשויות המדינה, לקטיעת שרשרת ההדבקה והגברת הבדיקות בכדי לעצור את התפשטות נגיף הקורונה, לכלל הציבור ולמקומות ציבוריים, אך המגזר העסקי העומד בדרישות צריך להמשיך ולפעול ללא כל מגבלות נוספות״.