מונו שני סגנים למדען הראשי

ד"ר אברהם גרוס מונה לתפקיד סגן המדען לטכנולוגיה ואבירם ז'ולטי מונו לתפקיד סגן המדען למסחור ולהשקעות


00:00 ,23.10.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ד"ר אברהם גרוס מונה לתפקיד סגן המדען הראשי לטכנולוגיה. הוא בעל Ph.D. בפיזיקה ובמדעי האטמוספרה מאוניברסיטת דרקסל בפילדלפיה, ארצות הברית, וכן בעל תארים ראשון ושני בפיזיקה מהטכניון.

גרוס שימש בעבר כסגן נשיא בכיר וכמנהל טכנולוגיה ראשי בחברת ההייטק אורבוטק. בתפקידו החדש יהיה גרוס ממונה על מכלול הפעולות הטכנולוגיות המקצועיות הקשורות לפעילות המדען הראשי, לרבות פעילויות הקשורות לבדיקת הבקשות, בכל מסלולי התמיכה לצורך קבלת סיוע במו"פ. הוא יהיה גם אחראי על מינוי, הנחיה והדרכה של הצוותים המקצועיים העוסקים בבדיקת הבקשות לקבלת סיוע במו"פ ועוד ויכהן כממלא מקום המדען הראשי בוועדות השונות בראשן הוא עומד.

אבירם ז'ולטי מונה לתפקיד סגן המדען הראשי למסחור ולהשקעות. ז'ולטי משלים בימים אלה תואר שני במדיניות ציבורית בבית הספר למדיניות וממשל על שם פדרמן באוניברסיטה העברית. הוא בעל תואר בכלכלה ובמדע המדינה מהאוניברסיטה העברית.

ז'ולטי, עובד משרד התמ"ת, כיהן עד היום בשלל תפקידים. בתפקידו האחרון, שימש כמנהל קרן תמורה בלשכת המדען הראשי – יחידה האחראית על החזר כספי המענק ממכירות מוצרים שפותחו בתמיכת לשכת המדען. בתפקידו החדש יהיה ז'ולטי ממונה על ריכוז ובדיקת מכלול הפניות של התעשייה בנושא העברות ידע, ייצור, שינוי מבנה הבעלות בחברות שקיבלו תמיכה במו"פ, הכנת הצעות חוק ושינויי חקיקה ועוד.

המדען הראשי אבי חסון: "המינויים החדשים הינם בעלי משמעות רבה לפעילות העתידית של לשכת המדען הראשי ומותאמים לשינויים שנעשו בשנתיים האחרונות בלשכה. שילובם של גרוס וז'ולטי בתפקידי מפתח יתרמו רבות לשירות הניתן על ידי לשכת המדען הראשי לתעשיית ההייטק, לה נכונו אתגרים משמעותיים בשנים הקרובות".