משרד האוצר: יימשך הפיילוט להכרה בשעות עבודה מהבית

מדובר במהלך שיאפשר צמצום פערי השכר בין נשים לגברים ובטווח הרחוק, מתן אפשרות להורים שאינם יכולים לבצע שעות נוספות במשרד, לבצע עבודה נוספת שתביא לייעול ושיפור השירות הציבורי


12:15 ,06.01.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת המאמצים לקידום שוויון מגדרי ולהגברת האיזון בין בית לעבודה בשירות המדינה, הנחו הממונה על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר ונציב שירות המדינה את משרדי הממשלה להמשיך במתן תגמול על ביצוע שעות נוספות מהבית להורים לילדים צעירים בשירות המדינה במסגרת פיילוט שעות נוספות מהבית, זאת לאור שביעות הרצון הקיימת מהפיילוט ועמידתו ביעדים נכון לעת הזו.

 

בשנת 2019 בחנו אגף השכר ונציבות שירות המדינה את הנושא ומצאו כי שביעות הרצון הן של המנהלים\ות והן של העובדים\ות המשתמשים בזכאות זו עלתה, בד בבד עם עליה בתפוקת העובדים והעובדות שנהנו מהזכאות. לאור הממצאים הוחלט לפעול בחצי השנה הקרובה על מנת לקדם הרחבה של מסגרת הפיילוט.

 

מדובר במהלך שיאפשר צמצום פערי השכר בין נשים לגברים ובטווח הרחוק, מתן אפשרות להורים שאינם יכולים לבצע שעות נוספות במשרד, לבצע עבודה נוספת שתביא לייעול ושיפור השירות הציבורי.

 

מהלך זה מצטרף לתהליכים נוספים שמוביל נציב שירות המדינה יחד עם האגף לשוויון מגדרי בנש״מ, ובשיתוף אגף השכר והסכמי עבודה לקידום שוויון מגדרי בקרב העובדים, ובהם, סקר לגברים בשירות המדינה לקידום מימוש זכויות ע״י אבות, פיתוח מודלים לתעסוקה גמישה, הנגשה והרחבה של זכויות הורים לאבות, תכניות הכנה למכרזים, מנטורינג למנהלות הצעירות בשירות המדינה ועוד.

 

הממונה על השכר, קובי בר-נתן: ״אגף שכר והסכמי עבודה רואה חשיבות רבה בקידום הסדרי עבודה גמישים להורים לילדים קטנים בשירות המדינה, שיוצרים איזון נכון יותר בין בית לעבודה, מסייעים בצמצום פערי השכר המגדריים, מתגמלים הורים על עבודה עתירת כתיבה והכנה המתבצעת לאחר שעות העבודה ובמקביל מאפשרים להורים להמשיך ולהתפתח בהיבט המקצועי״.

 

נציב שירות המדינה, פרופ׳ דניאל הרשקוביץ, ציין כי ההחלטה הינה במסגרת מאמצינו לשיפור השירות לעובדי המדינה, משרתי הציבור: ״מאמץ חדשני זה של שירות המדינה כמעסיק הגדול במשק, מקדים מעסיקים רבים וגדולים ומאפשר לעובדים לתת תפוקה רבה יותר בעבודה, להיות יותר בחיק משפחתם, להתאים עצמם לתנאי השוק הפרטי בגמישות התעסוקתית ואפילו להקל על העומס בכבישים ובחניות. אני מודה לממונה על השכר באוצר על שיתוף הפעולה, שבכוונתנו להמשיכו לטובת כלל השירות הציבורי במדינת ישראל״.