נשיאות המעסיקים: מתווה פיצוי ונזילות למגזר העסקי

״המטרה המרכזית היום היא לשמור על המגזר העסקי על מנת שכאשר יחלוף המשבר נוכל לחזור מהר לצמיחה מחודשת״. הצעדים המוצעים בתכנית: מעבר למע״מ על בסיס מזומן, הסרת חסמים במערכת הבנקאית, דחיית תשלומי ביטוח לאומי מעסיקים ומע״מ ועוד


11:56 ,07.04.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל המאגדת את התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר והתאחדות חקלאי ישראל, הציגה אמש את התכנית למתווה פיצוי ונזילות למגזר העסקי.

 

התכנית גובשה על סמך אלפי שיחות שקיימו הארגונים עם חברות קטנות וגדולות. משיחות אלו עולה כי הצורך המיידי הנו שחרור הנזילות לטווח המיידי ותוכנית זו עוסקת בעיקר בכך. בין הצעדים המוצעים: מעבר למע״מ על בסיס מזומן, הסרת חסמים קיימים במערכת הבנקאית אשר מונעים את מימוש ההלוואות בקרן להלוואות בערבות מדינה, פיקוח על ריביות האשראי בבנקים, הקמת מנגנון ביטוח אשראי בערבות המדינה, פרסום מודל הפחתת הארנונה, ודחיית תשלומי ביטוח לאומי מעסיקים ומע״מ.

 

במסגרת התכנית שהוצגה נכתב ״יש להבין כי כל עסק שלא יצליח לשרוד את הבעיות התזרימיות שנגרמו לו כתוצאה מהסגירה הפתאומית עלול להיסגר לתמיד. הקמת עסק חדש קשה וארוכה יותר מכל סיוע תזרימי שעל המדינה עכשיו לייצר לעסקים״. עוד נכתב כי ״המטרה המרכזית היום היא לשמור על המגזר העסקי על מנת שכאשר יחלוף המשבר נוכל לחזור מהר לצמיחה מחודשת״. 

 

נשיאות המעסיקים פועלת באחריות המתבקשת ונמנעת מהגשת עתירות משפטיות בכל הקשור לגיבוש תוכנית החירום תוך שמירה על ערוץ הידברות שוטף עם הממשלה והצפת הצרכים מהמעסיקים הגדולים במשק. 

 

נציין כי החשב הכללי, רוני חזקיהו, הודיע אמש כי היום יביא לאישור ועדת הכספים של הכנסת את היוזמה שהמדינה תיתן ערבות לביטוחי אשראי. 

 

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, הגיב לדברים ואמר כי ״אנו מברכים את החשב הכללי על אימוץ היוזמה שלנו לביטוחי אשראי במגזר העסקי. כבר לפני כשבועיים הצענו צעד זה למשרד האוצר ולמשרד רה״מ והוא חלק מתוכנית החילוץ למשק שהגשנו היום במסגרת נשיאות המעסיקים והעסקים. אנו דורשים כי הצעד יאושר מוקדם ככל האפשר וכך נוכל לאפשר הזרמת חמצן למגזר העסקי בהקדם״. 

 

ביטוחי אשראי בערבות המדינה יאפשרו יותר עסקאות בין עסקים שכן הם יאפשרו לבטח את התשלום בין הצדדים בעסקה. כיום חברות הביטוח מערימות קשיים על ביטוחים מסוג זה בשל חשש גובר מסגירת חברות.