רון תומר: יוזמה מסוכנת של משרד המשפטים

נשיא התאחדות התעשיינים מתנגד להצעת חוק שאוסרת לקבל מידע ממועמד לעבודה על עבר פלילי: ״לא ייתכן שבגלל היוזמה המסוכנת של משרד המשפטים, מעסיק לא יוכל לדעת אם עובד הורשע בעבירות אלימות, גניבה או מרמה״


10:43 ,20.01.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, התריע היום (ד׳) בפני שרי הממשלה כי היוזמה של משרד המשפטים שלא לאפשר למעסיקים במגזר הפרטי לשאול על העבר הפלילי של העובדים שלהם או לבקש מהם תעודת יושר, היא יוזמה מסוכנת, שתאפשר לעבריינים שהורשעו בעבירות קשות, להתקבל לתפקידים רגישים. כמו כן ציין נשיא התאחדות התעשיינים בפנייתו לשרים, כי במשרד המשפטים כן שמרו על האינטרסים של המגזר הציבורי והחריגו אותו מהצעת החוק, כך שלדוגמה במשרד הביטחון כן יוכלו לשאול מועמדים לעבודה על עברם הפלילי, אך הפקירו את המגזר הפרטי לחלוטין. היוזמה צפויה לעלות לדיון היום בצהריים בוועדת חוקה ומשפט.

 

לטענת נשיא ההתאחדות ״הזכות של מעסיק לשאול לגבי עבר פלילי של מועמד לעבודה היא זכות בסיסית, ובלי הזכות הזו עלולים להיווצר מצבים מסוכנים מאוד עד אבסורדיים. סייעת בגן פרטי תוכל להסתיר שבעבר הורשעה בהתעללות בחסרי ישע, עובד עם גישה לכספים יוכל להסתיר שבעבר הורשע בגניבה ומרמה, עובד בחברת תרופות יוכל להסתיר שבעבר הורשע בעבירות סמים והרשימה עוד ארוכה. מיותר לומר כי מדובר בסיכונים לא סבירים, שיכולים להעמיד אנשים, בהם חסרי ישע, במצב של סיכון גדול, ולכן לכל מעסיק, מבעל חברה גדולה ועד אדם פרטי שמעוניין להעסיק מנקה בביתו, צריכה להיות שמורה הזכות לשאול מועמד לעבודה על עברו הפלילי ולבקש תעודת יושר״.

 

לטענת התאחדות התעשיינים אם ההצעה של משרד המשפטים תתקבל, סייעת בגן פרטי תוכל להסתיר שבעבר הורשעה בהתעללות בחסרי ישע, עובד עם גישה לכספים יוכל להסתיר שבעבר הורשע בגניבה ומרמה, עובד בחברת תרופות יוכל להסתיר שבעבר הורשע בעבירות סמים.