משלחת בכירים מהודו מבקרת בישראל ובוחנת שת"פ עם חברות ישראליות

המשלחת, אשר הגיעה ממדינת גוג'אראט הנחשבת למדינה המתועשת בהודו, מתכוונת להשקיע בעשור הקרוב כ-220 מיליארד דולר בפיתוח ובתשתיות


00:00 ,30.08.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

המשלחת, אשר הגיעה ממדינת גוג'אראט הנחשבת למדינה המתועשת בהודו, מתכוונת להשקיע בעשור הקרוב כ-220 מיליארד דולר בפיתוח ובתשתיות
 
משלחת רמת-דרג בת 11 משתתפים של הצמרת העסקית ובכירי ממשל של מדינת גוג'אראט, מדינה הודית בעלת קצב גידול שנתי ממוצע של למעלה מעשרה אחוזים בחמש השנים האחרונות, הגיעה בתחילת השבוע לישראל  במטרה לבחון שיתופי פעולה עסקיים עם חברות ישראליות. המשלחת מבקרת בארץ כהכנה לוועידת Vibrat Gujarat הצפויה להתקיים בתחילת שנת 2011 בגאנדינאגאר.
 
בסמינר שהתקיים אתמול ציין ראש המשלחת, מר מוקש קומאר, מנכ"ל iNDEXTb, כי ממשלת גוג'אראט צפויה להשקיע בעשור הקרוב כ-220 מיליארד דולר בתחומים של פיתוח תשתיות, טכנולוגיות מים, אנרגיה סולארית, אנרגיה חלופית, חקלאות, בטחון המולדת ומדעי החיים.
 
אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא, ציין את הגידול המשמעותי שחל בהיקף היצוא להודו במחצית השנה הראשונה שהסתכם בכ-990 מיליון דולר, גידול של 102% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. חפץ הדגיש כי לאור ההצלחה בפעילות בשוק ההודי מתכוון מכון היצוא להרחיב את פעילותו גם לתחום מדעי החיים.
 
בין אנשי המפתח במשלחת מגוג'אראט: מר ג'אנאק שאה, מנכ"ל, iNDEXTb, מר דינש שאה, מנכ"ל, IBI Chematur, מר ג'איאני מ' פאטל, יו"ר בפועל, Meghmani Organics Limited, ד"ר ראג'יב א. מודי, וד"ר גיטה פאטל, מנכ"ל וסגן הנשיא – חטיבת החקלאות של חברת Cadila Pharmaceuticals Limited, מר קישור וויראני, יו"ר, קבוצת KARP, מר ר' ש' סודהי, מנכ"ל אחראי, GCMMF Limited.
 
גוג'אראט, הממוקמת בחוף המערבי של הודו, היא המדינה המתועשת בהודו ויש בה שילוב נדיר של מיקום גיאוגרפי אסטרטגי, תשתיות עדכניות, כוח עבודה רב-לשוני וריכוז משאבים עסקיים ופיננסיים. בגוג'אראט תוכננו אזורי תעשייה מיוחדים ואזורי השקעה, והמדינה השקיעה מאמצים רבים ביצירת סביבה עסקית ורגולטורית מעודדת ביותר עם דגש על חקלאות, תעשיה ביטחונית, הנדסה, כימיקלים ותרופות, וביו טכנולוגיה. במשלחת מקווים כי יכולותיה של ישראל בתחומים אלו יספקו בסיס מצוין לבניית שותפויות שימריצו את כלכלות שני האזורים.