משלחת של נציגי ועדת הסחר של ה-OECD ביקרה בישראל

מטרת הביקור של נציגי ועדת הסחר היתה ניסוח דו"ח על פתיחות השוק הישראלי לסחר בינ"ל. במהלך חודש אוקטובר יערך לישראל שימוע על ידי הארגון


00:00 ,01.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מטרת הביקור של נציגי ועדת הסחר היתה ניסוח דו"ח על פתיחות השוק הישראלי לסחר בינ"ל. במהלך חודש אוקטובר יערך לישראל שימוע על ידי הארגון
 
ממינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת  נמסר כי בשבוע שעבר, בין התאריכים 26-28 לינואר, ביקרה בארץ משלחת של נציגי מזכירות ועדת הסחר של הארגון לפיתוח ושיתוף פעולה כלכלי (OECD). בראש המשלחת עמד ראש היחידה לפיתוח, דאגלס ליפולדט.
 
מטרת הביקור של נציגי ועדת הסחר היתה ניסוח דו"ח על פתיחות השוק הישראלי לסחר בינ"ל. הביקור אורגן על ידי מינהל סחר חוץ בתמ"ת. במסגרת הביקור נפגשה המשלחת גם עם נציגי משרד המשפטים, משרד החקלאות, משרד האוצר, משרד רוה"מ ומכון התקנים. כמו כן נפגשו האורחים עם אנשי עסקים מלשכת מסחר ארה"ב- ישראל ועם לשכת התיאום בהתאחדות התעשיינים.
 
במהלך הביקור נדונו בהרחבה נושאים הנוגעים לקבלת החלטות ושקיפות ברגולציה, הליכי חקיקה, פרוצדורות מכסיות, תקינה, קניין רוחני, רכש ממשלתי ורפורמות מתוכננות להגברת היעילות בתהליכי קבלת החלטות, הן ברמת הממשל והן ברמת הקשר בין הסקטור הפרטי לממשל. הדו"ח יוגש לוועדת הסחר של הארגון, אשר יערוך שימוע לישראל במהלך חודש אוקטובר השנה במעמד כל המדינות החברות.
 
יצוין כי למשרד התמ"ת פעילות ענפה בוועדות וקבוצות העבודה של ה-OECD והצפי הוא שעם השלמת תהליך ההצטרפות של ישראל, יצטרך המשרד להכפיל את נפח הפעילות שלו בארגון. 
 
המשנה למנכ"ל ומנהל מנהל סחר חוץ, בועז הירש, ציין כי מדובר בהתקדמות מבורכת היות ומדובר באחד התחומים החשובים למשק הישראלי שסחר חוץ הוא נדבך חשוב ומהותי בו. כן הוסיף כי ישראל מקווה ללמוד מהפרקטיקות המתקדמות ביותר בעולם במסגרת עבודת ה-OECD על החיבור של סחר עם היבטים נוספים, כגון רגולציה מוכוונת שיקולים סביבתיים או תעסוקתיים.
 
ב-OECD חברות 30 מדינות שחולקות מחויבות לערכים של דמוקרטיה, שקיפות ודבקות בערכי כלכלת שוק ופיתוח כלכלי. כזכור, הוזמנה ישראל לפתוח במו"מ על הצטרפות לארגון ביחד עם עוד ארבע מדינות שהן: צ'ילה, אסטוניה, רוסיה וסלובניה.