נתניהו: "הירידה החדה באבטלה היא הוכחה להצלחת המדיניות הכלכלית של הממשלה"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: המדיניות הכלכלית של הממשלה בכיוון נכון; יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים: הירידה באבטלה מבורכת ומפתיעה בשיעורה אך הנתונים מדאיגים


00:00 ,26.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: המדיניות הכלכלית של הממשלה בכיוון נכון; יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים: הירידה באבטלה מבורכת ומפתיעה בשיעורה אך הנתונים מדאיגים
 
שר האוצר, בנימין נתניהו, התייחס לדוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המצביע על ירידה באחוז הבלתי מועסקים ברבע הראשון של שנת 2005 ל- 9.1% ואמר: "הנתונים משקפים את הצלחתה של המדיניות הכלכלית של הממשלה. מאז יושמה לפני שנתיים ישנה ירידה עקבית והדרגתית בשיעור האבטלה בישראל. הנתונים מלמדים גם על גידול ניכר במספר המועסקים ובעיקר במעבר ממשרות חלקיות למלאות בדיוק כפי שאמרנו שיקרה. פירות הצמיחה מחלחלים לשוק העבודה, מקטינים את האבטלה ומשפרים את מצבן של השכבות החלשות."
 
נתניהו הוסיף: "הנתונים המעודדים מסמנים שאנו בכיוון הנכון. המשך מדיניות נחושה ועקבית של ריסון תקציבי, רפורמות מבניות והפחתות מיסים תביא להמשך לצמיחה, לתוספת של מקומות עבודה והפניית מקורות לצרכי לרווחה."
 
 
אוריאל לין: המדיניות הכלכלית של הממשלה בכיוון נכון
 
הירידה החדה בשיעורי האבטלה היא הוכחה ברורה שהמדיניות הכלכלית של הממשלה הולכת בכיוון הנכון, וצריך להמשיך בכיוון זה לייצוב המשק בטווח הבינוני והארוך.
 
הנתונים מוכיחים שוב שהמסה העיקרית של מקומות עבודה חדשים נמצאת במגזר המסחר והשירותים. מגזר זה, כפי שמקובל במרבית העולם המערבי, הוא כיום המעסיק הגדול ביותר בסקטור הפרטי. לא פחות מ- 1.050 מיליון עובדים במגזר המסחר והשירותים. זאת לעומת 340,000 עובדים בתעשייה.
 
נתוני הלמ"ס, שפורסמו אתמול, מהווים חיזוק נוסף מדוע יש להפחית את מס החברות, בהתאם לתכנית הנוכחית של האוצר. הפחתה זו תיתן דחיפה לכל המגזר העסקי באופן בלתי סלקטיבי ותאפשר צמיחה מואצת במשק, שתיצור מקומות עבודה חדשים ותגדיל את שיעור ההשתתפות בכח העבודה.
 
 
יורם בליזובסקי: הירידה באבטלה מבורכת ומפתיעה בשיעורה אך הנתונים מדאיגים
 
"הירידה באבטלה, כפי שבאה לידי ביטוי בהודעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, היא מבורכת כשלעצמה ומהווה הפתעה לטובה בשיעורה". כך אומר יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים.
 
בליזובסקי מציין כי ניתוח הנתונים מלמד על עובדה מדאיגה לפיה כ-40% מהנקלטים ברבעון הראשון של השנה – כ-13 אלף עובדים – נקלטו במגזר הציבורי ובמשרדי הממשלה. דבר העומד בסתירה למדיניות המבורכת של האוצר בשנתיים האחרונות, ולכוונתו לצמצם את מספר העובדים במגזר הציבורי.
 
בליזובסקי מציין כי ככל שהירידה באבטלה, תהיה מלווה בקליטת עובדים במגזר העסקי ובתעשייה, כך יטב למשק ולצמיחה.