סוכלה הברחת 150 אלף שפופרות שיניים מזויפות של קולגייט

היבואנים חשודים כי התכוונו להפיץ את השפופרות לציבור, וזאת מבלי שקיבלו את אישור משרד הבריאות ומבלי שבדקו את הרכב החומרים המרכיבים את המוצר


00:00 ,03.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

היבואנים חשודים כי התכוונו להפיץ את השפופרות לציבור, וזאת מבלי שקיבלו את אישור משרד הבריאות ומבלי שבדקו את הרכב החומרים המרכיבים את המוצר
 
בית משפט השלום בתל אביב שחרר אמש תחת מגבלות את דרור בראון, הבעלים של חברת די.בי.אס. יבוא מוצרי ספורט בע"מ ואת אביו, יוסף בראון, שעובד כשכיר בחברה זו, החשודים בעבירות על פקודת המכס ופקודת סימני מסחר.
 
במחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב, בשיתוף עם יחידת יס"מ (יחידת הסמים) במכס אשדוד, מתנהלת חקירה מסועפת בעניין יבוא משחות שיניים מזויפות, הנחזות למשחת שיניים מסוג Colgate.
 
ביום 31.12.07 נבדקה מכולה שיובאה על ידי חברת די.בי.אס, שהכילה, על פי הצהרת היבואן, דיו למדפסות. בבדיקה של המכולה אכן נמצאו, בשתי השורות הראשונות שבקדמת המכולה, קרטונים המכילים דיו למדפסות, כמוצהר ברשומון היבוא שהוגש לשלטונות המכס. אולם בהמשך הבדיקה נחשפו למעלה מ-150,000 שפופרות של משחות שיניים, החשודות כמזויפות, מסוג Colgate. הקרטונים שהכילו את שפופרות משחות השיניים הוסתרו בתוך קרטונים שלא היו מסומנים, זאת, על פי החשד, כדי למנוע את זיהויים.
 
החוקרים, שאף הריחו את משחת השיניים, הופתעו לגלות שאין זה ריח המשחה לו ציפו.
 
על פי החשד, התכוונו החשודים להפיץ את שפופרות הקולגייט לציבור, וזאת מבלי שפנו למשרד הבריאות, וכמובן לא קיבלו את אישורו, וללא שידוע הרכב החומרים המהווים את המוצר והעלולים לגרום נזק לבריאות הציבור. יש לציין כי מדובר בעבירות על פקודת המכס ועבירות של קניין רוחני.
 
עוד עולה מבקשת המעצר והשחרור, כי החשודים התכוונו להתחמק מתשלום מסים, כיוון שהצהירו על דיו למדפסות שהמכס בגינו הוא 6% ואילו שיעור המכס על משחת שיניים הוא 12%.