עובדי המכס והמע"מ מחריפים העיצומים

במסגרת העיצומים כל בתי המכס ומעברי הגבול משבשים את עבודתם. יו"ר ועד עובדי המכס: המשא ומתן עם האוצר אינו מתקדם, ייתכן ונחריף את העיצומים מדי יום


00:00 ,12.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת העיצומים כל בתי המכס ומעברי הגבול משבשים את עבודתם. יו"ר ועד עובדי המכס: המשא ומתן עם האוצר אינו מתקדם, ייתכן ונחריף את העיצומים מדי יום
 
עכשיו זה רשמי. משיחה שקיימה מערכת port2port הבוקר עם שמעיה סאלח, יו"ר ועד עובדי המכס, עולה כי עובדי מהכס והמע"מ נוקטים בעיצומים. במסגרת העיצומים כל בתי המכס ומעברי הגבול משבשים את עבודתם.
 
לדברי מר סאלח, הסיבה לעיצומים היא הסחבת שנוקט משרד האוצר במשא ומתן מול העובדים על הדרישה להפריד בין אגפי המכס והמע"מ ברשות המסים. לדברי מר סאלח, המשא ומתן מתנהל בעצלתיים ואינו מנפיק כל תוצר משמעותי. 
 
לדברי יו"ר ועד עובדי המכס, העיצומים יגרמו לכך שתנועת היבוא והיצוא של מדינת ישראל תיתקע. מר סאלח הוסיף כי עד כה לא התקבלה פנייה ממשרד האוצר לחידוש המו"מ וייתכן כי העובדים יחריפו את העיצומים מדי יום.
 
על פי מקורות יודע דבר, השיבושים בעבודת המכס והמע"מ יתבטאו בכך שהיום במעברים לא תועבר סחורה מירדן למעט פירות וירקות. כמו כן, לא ייעשו שטעונים במסגרת ההובלה האווירית וכן לא תתקיים טעינה ישירה בייצוא, דבר שיגרום לפגיעה בייצוא החקלאי. על פי אותם מקורות החל משעות הצהרים יתקיים יירוט יזום של הליכים אוטומטיים.
 
כפי שפרסמנו אתמול, השיבושים בעבודת עובדי המכס והמע"מ הינה המשך של השביתה שפרצה בחודש דצמבר האחרון בשל דרישת העובדים לדחות את המלצות ועדת סוארי, שבחנה את המבנה הראוי של רשות המסים. הוועדה המליצה על הפרדת האגפים – הכפפת אגף מע"מ למס הכנסה ומינוי נציב מס הכנסה שישמש גם מנהל הרשות. עובדי רשות המסים דורשים להפסיק את פעילות הוועדה לאיתור מנהל רשות. עובדי הרשות הכריזו על סכסוך עבודה כבר בחודש ינואר 2007 וההסתדרות תומכת במאבקם.