פיתוח יישומים עבור מיזם החלל האירופי גלילאו

לראשונה מזמין המדען הראשי במשרד התמ"ת דר' אלי אופר חברות ישראליות לפתח יישומים עבור מיזם החלל האירופי גלילאו. ביום שני ה-30 לינואר יתקיים במלון שרתון מוריה בת"א "יום מידע" למשתתפים הישראלים בתכנית "גלילאו", פרויקט החלל האירופאי להקמה והפעלה של מערכת ניווט


00:00 ,10.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לראשונה מזמין המדען הראשי במשרד התמ"ת דר' אלי אופר חברות ישראליות לפתח יישומים עבור מיזם החלל האירופי גלילאו. ביום שני ה-30 לינואר יתקיים במלון שרתון מוריה בת"א "יום מידע" למשתתפים הישראלים בתכנית "גלילאו", פרויקט החלל האירופאי להקמה והפעלה של מערכת ניווט לוויינית גלובלית.
 
יצויין כי יום המידע נערך על ידי מתימו"פ – מרכז התעשייה הישראלית למו"פ, במסגרת הקול הקורא הראשון שפורסם עתה להשתתפות חברות ישראליות בפיתוח יישומים לגלילאו, הפרויקט מנוהל על ידי האיחוד האירופאי וסוכנות החלל האירופאית.
 
דר' אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת, מציין כי פרויקט גלילאו מזמן הזדמנות ייחודית לשיתוף פעולה עם תעשיית החלל האירופית. לדבריו, זהו פרוייקט החלל האירופי המשמעותי ביותר עד כה אליו הוזמנה ישראל, והוא מהווה נדבך משמעותי בהידוק הקשרים התעשייתיים עם אירופה, בה נחשב גלילאו לפרוייקט דגל בתחום החלל.
 
ההסכם להשתתפות ישראל בתכנית החלל נחתם במעמד מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, והמדען הראשי, ד"ר אלי אופר, בספטמבר שנה שעברה. מתימו"פ מונה ליישם את ההשתתפות הישראלית בתוכנית זו והפך לחבר במנהלת האירופית של תוכנית גלילאו, המורכבת מנציגי האיחוד האירופי וסוכנות החלל האירופית.
 
ישראל שמאי, מנהל תוכניות השת"פ עם אירופה במתימו"פ, מסביר כי בקול הקורא שפורסם, מוזמנים חברות וגופי מחקר ישראליים להגיש הצעות לפיתוח יישומים ושירותים העושים שימוש בטכנולוגיה ובתשתיות של מערכת גלילאו. שלב ההקמה של המערכת אמור להסתיים ב-2008 ואז תעבור הפעלתה לזכיין מסחרי.

הצעות לפרויקטים, שייבחרו לביצוע על ידי ועדה משותפת של מתימו"פ ומנהלת גלילאו, יזכו בתמיכה כספית של עד 85% מעלויות המו"פ המוכרות. תקציב התמיכה הכולל, המיועד לפרוייקטים אלה, עומד על כעשרה מיליון יורו.
 
"יום המידע" ייערך בנוכחות נציגי סוכנות החלל האירופאית ומנהלת גלילאו. במהלך היום יוזמנו המציעים הישראלים להציג רעיונותיהם לפרוייקטים. הצעות לפרוייקטים יש לשלוח על גבי טופס הגשה המצוי באתר מתימו"פ - www.matimop.org.il