שלוש חברות ביוטכנולוגיה ישראליות קיבלו אישורי FDA לשיווק וניסויים

BSP קיבלה אישור למערכת לאיתור וזיהוי מחלות לב, מדיספק קיבלה אישור לשווק מכשיר לטיפול אורטופדי וטקטייל תשווק תוכנה לתכנון שתלים דנטלים בלסת


00:00 ,07.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

BSP קיבלה אישור למערכת לאיתור וזיהוי מחלות לב, מדיספק קיבלה אישור לשווק  מכשיר לטיפול אורטופדי וטקטייל תשווק תוכנה לתכנון שתלים דנטלים בלסת.

חברת הסטארט-אפ BSP עיבוד אותות ביולוגיים בע"מ קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי FDA, לשיווק והפצה של מערכת ה-HyperQTM לאבחון מחלות לב.

הטכנולוגיה של החברה מבוססת על ניתוח אות האק"ג בתדר גבוה, והמאפשרת אבחון רגיש ומוקדם של מחלות לב כליליות - גורם התמותה העיקרי בעולם המערבי. את החברה הקים ומנהל ד"ר אמיר בקר והיא קיבלה את האישור לאחר ארבע שנות ניסויים קליניים.

גם חברת מדיספק, שנוסדה ב-91' על ידי אבנר ספקטור, קיבלה אישור FDA לשיווק ה-ORTHOSPEC לטיפולים אורטופדיים. ה-ORTHOSPEC מיועד לטיפול בכאבים הנובעים מהסתיידויות ודלקות במפרקים על ידי שימוש בגלי הלם. מוצר הדגל של החברה - ה-ECONOLITH - היא מערכת לריסוק אבנים בכליות בשימוש פנימי או חיצוני.

אישור FDA נוסף קיבלה חברת הסטארט-אפ טקטייל, המפתחת את מערכת ILS להחדרת שתלים דנטליים ללסת באמצעות רובוט זעיר ואת תוכנת התכנון הכירורגי התלת מימדית להצבת השתלים.

החברה תוכל לשווק את התוכנה שלה לתכנון השתלים בארצות הברית. טקטייל דיווחה גם כי השלימה בחודשים האחרונים בהצלחה סדרת ניסויים בבעלי חיים. החברה נערכת לביצוע סדרת ניסויים בבני אדם בחודש יולי.