שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא: 11 אנשי עסקים יצאו מטעם מכון היצוא ב- 7 ביולי לברטניה למתקפת הסברה

משלחת של 11 אנשי עסקים בכירים בראשותם של דב לאוטמן- יו"ר דלתא גליל ודני גילרמן, נשיא איגוד לשכות המסחר, תצא ב- 7 ביולי לבריטניה. כך מסר שרגא ברוש יו"ר מכון היצוא. זאת במסגרת "מתקפת הסברה כלכלית" באירופה, אותה יזם ומארגן מכון היצוא, בשיתוף משרד התמ"ס ומשרד


00:00 ,04.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
משלחת של 11 אנשי עסקים בכירים בראשותם של דב לאוטמן- יו"ר דלתא גליל ודני גילרמן, נשיא איגוד לשכות המסחר, תצא ב- 7 ביולי לבריטניה. כך מסר שרגא ברוש יו"ר מכון היצוא. זאת במסגרת "מתקפת הסברה כלכלית" באירופה, אותה יזם ומארגן מכון היצוא, בשיתוף משרד התמ"ס ומשרד החוץ.
 
ברוש ציין כי בשנת 2001 חל גידול של %0.2 במספר החברות הישראליות הפועלות בבריטניה לעומת השנה שקדמה. מספר היצואנים הגיע ל- 2,386. ברוש הדגיש כי הוצאת משלחות ההסברה הכלכליות לאירופה "שגוייסו בצו 8 כלכלי", נועדה לקדם את יחסי הסחר ולהפיץ את איתנותה ואמינותה של התעשייה הישראלית.
 
בין חברי המשלחת: רמזי גבאי, מנכ"ל אופיס טקסטיל ויו"ר איגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים, עמי הראל, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה, עופר גילבוע, מנכ"ל בגיר, אוריאל לין, נשיא "ליין נטוורק", יונתן גרוס, ממשרד עו"ד ברוך גרוס, ירון וול מחברת "גברעם קוולטי אינטרפרייסס", איזי טופו מחברת אינקוספט, ד"ר אהוד גלר, שותף בחברת "מדיקה", יונתן באשי, יו"ר "מהדרין תנופורט יצוא".
 
יו"ר מכון היצוא מציין כי המשלחת תיפגש בין היתר עם ראשי חברות ישראליות הממוקמות בלונדון, עם אישים פוליטיים, כולל פגישה עם שרת הסחר בממשלת אנגליה עם השר הממונה על המזרח התיכון, עם חברי פרלמנט בריטיים. כן יערכו פגישות עם 60 אנשי עסקים בכירים, ראשי המשק הבריטיים,
מנהיגים פוליטיים ועורכי עיתונים. כן יערכו פגישות עם התאחדות התעשיינים הבריטית, עם איגוד לשכות המסחר הבריטי, פגישות אישיות של נציגי המשלחות גם עם עורכים כלכליים של עיתונים ארציים ויצואנים מקצועיים בבריטניה.
 
היצוא של ישראל לבריטניה ירד ברבע הראשון של השנה ב- % 18.5, לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 276 מליון דולר. זאת בהמשך לירידה של %14.3 ביצוא בשנת 2001 לעומת השנה שקדמה לה, הסתכם ב- 1.182 מיליארד דולר. עיקר היצוא לבריטניה- יהלומים (%15), ציוד טלקומוניקציה (%13), טקסטיל, הלבשה, עור (%11), כימיקלים וזיקוקי נפט (%10), מוצרי גומי ופלסטיק (%9).
 
היבוא לבריטניה ירד ברבע הראשון של השנה כ- % 8.4 והסתכם ב- 598 מיליון דולר. הגרעון המסחרי בין ישראל לבריטניה הסתכם אשתקד ב- 1.053 מיליארד דולר וברבע הראשון של השנה, ב- 322 מיליון דולר.
 
ברוש מציין כי בשבועות האחרונים יצאו משלחות הסברה כלכליות לבלגי (בראשותו של עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים) להולנד (בראשותו של אלישע ינאי, יו"ר קבוצת מוטורולה), לאיטליה (בראשותו של יצחק קאול, יו"ר החברה להטל סיכוני סחר חוץ), לגרמניה (בראשותו של דן פרופר, מנכ"ל אסם). משלחות נוספות של אנשי עסקים בכירים תצאנה לשליחות הסברה כלכלית לצרפת ולסקנדינביה.