תערוכת WATEC: נחתם מזכר הבנות בין ישראל וקוריאה

מזכר ההבנות נועד להסדיר מנגנון של שיתוף פעולה בין משרד התמ"ת והמשרד לאיכות הסביבה של קוריאה ולסייע בהקמת מיזמים משותפים, ביצוע מחקר ופיתוח משותפים


00:00 ,23.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מזכר ההבנות נועד להסדיר מנגנון של שיתוף פעולה בין משרד התמ"ת והמשרד לאיכות הסביבה של קוריאה ולסייע בהקמת מיזמים משותפים, ביצוע מחקר ופיתוח משותפים
 
נחתם מזכר הבנות בין ישראל ודרום קוריאה על שיתוף פעולה בין המדינות בתחום איכות הסביבה בדגש על טכנולוגיות מים. המזכר נחתם בשבוע שעבר על ידי שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר והשר לאיכות הסביבה של קוריאה במהלך תערוכת WATEC 2009 לטכנולוגיות מים ואיכות הסביבה שהתקיימה בתל אביב.
 
מזכר ההבנות נועד להסדיר מנגנון של שיתוף פעולה בין משרד התמ"ת והמשרד לאיכות הסביבה של קוריאה ולסייע בהקמת מיזמים משותפים, ביצוע מחקר ופיתוח משותפים והטמעת טכנולוגיות ישראליות חדשניות בתחומים אלו בקוריאה.
 
כהמשך ישיר לחתימה על מזכר ההבנות, התכנסה במהלך תערוכת WATEC קבוצת עבודה משותפת ראשונה לנציגי משרד התמ"ת ונציגי הממשל בקוריאה בשיתוף מומחים משני הצדדים. מטרת הקבוצה שתתכנס לפחות פעם בשנה, הינה יצירת מנגנון קבוע של שיתוף והחלפת מידע בין המדינות בנושאים של ניהול משק מים וטיפול בשפכים, ובחינת פרויקטים בהן תוכלנה חברות מישראל ומקוריאה לשתף פעולה בתחומים אלו.
 
כחלק ממיסוד שיתוף הפעולה בין המדינות, הגיעה לארץ ביוזמת ובארגון הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בקוריאה גם משלחת של נציגי מוסדות אקדמיים וחברות מרכזיות מקוריאה ביניהן בכירים מ-Daewoo Construction, Posco, Hyundai Construction, Hyundai Engineeringוחברות נוספות. מזכר ההבנות וקבוצת העבודה אמורים בין השאר גם להבטיח המשכיות והדדיות של ביקורים מסוג זה בשתי המדינות.
 
השר בן אליעזר מציין כי "החתימה על מזכר ההבנות הינה שלב נוסף ביישום התוכנית הממשלתית "IsraelNewTech" שנועדה לקדם את תעשיית המים בישראל ולהרחיב  הטמעת טכנולוגיות ישראליות בשווקי יעד בעולם".
 
הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בקוריאה, אלון שלזינגר מוסר כי "נושא העמידה על יעדי איכות הסביבה וניהול נכון של משק המים הינם מטרה לאומית בקוריאה לשמה הוקמה תכנית לאומית מיוחדת בשם "Green Growth", לניהול פרויקטים בתחום המים ואיכות הסביבה בתמיכה ובמימון של ממשלת קוריאה. באמצעות יצירת מנגנונים אלו של הידברות עם ממשלת קוריאה, נהיה חשופים בצורה טובה יותר למידע על פרויקטי מים ואיכות הסביבה בקוריאה בהן תוכלנה להשתלב חברות ישראליות".