אולמרט נועד עם שגריר מונגוליה

בפגישה נדונו הדרכים לשילוב חברות ישראליות בפרוייקטים במימון בינ"ל בהיקף של כ-150 מיליון דולר המתבצעים במונגוליה. מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נועד אתמול עם שגריר מונגוליה באנקרה (המואמן על ישראל) Panidjunai Khaliun.


00:00 ,01.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בפגישה נדונו הדרכים לשילוב חברות ישראליות בפרוייקטים במימון בינ"ל בהיקף של כ-150 מיליון דולר המתבצעים במונגוליה

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נועד אתמול עם שגריר מונגוליה באנקרה (המואמן על ישראל) Panidjunai Khaliun. בפגישה סקר השר בפני האורח את יכולות התעשייה הישראלית ובמיוחד תעשיית ההיי-טק ודן עימו בדרכים להגברת הסחר בין המדינות. במיוחד נדונו דרכים לשילוב חברות ישראליות בפרוייקטים במימון בינ"ל, בהיקף כ 150 מיליון דולר, המתבצעים במונגוליה (בעיקר בתחומי התשתיות, כמו שדרוג תשתית התקשורת במדינה).

כמו כן, נדון שילוב חברות ישראליות בתהליך ההפרטה המתבצע לאחרונה במונגוליה (בעיקר הפרטת מכרות ובנקים).

בפגישה סיכם אולמרט על קידום הסכמים כלכליים בין המדינות, קידום שיתופי פעולה טכנולוגיים, חילופי מידע בנושאים כלכליים שונים ועידוד של השקעות הדדיות.

לדברי השגריר המונגולי, במונגוליה קיים מחסור בטכנולוגיה מתקדמת, השקעות זרות ויידע ספציפי (כמו ניצול וטיפול במים) וקיים בסיס רחב ביותר לשת"פ עם חברות ישראליות מתאימות.

הסחר עם מונגוליה - בשנת 2002 הסתכם היצוא למונגוליה ב 100,000 דולר (מאה אלף דולר), ירידה של 74% לעומת 2001. יבוא ממונגוליה לא היה בשנים 2002 ו- 2001 .