אוריאל לין לשר האוצר: לפתוח את שוק מוצרי החלב לתחרות מיבוא

לטענת נשיא איגוד לשכות המסחר, המרת המכס על יבוא גבינות עממיות בשיעור של 20% תגרום להעלאת המכסים ולא להורדתם


00:00 ,01.11.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

"המרת המכס על יבוא גבינות עממיות בשיעור של 20%, למכס קצוב של 5.6 שקל, תגרום להעלאת המכסים ולא להורדתם. זהו מהלך הפוך מהכוונה להפחית את מכסי המגן על יבוא גבינות ומוצרי חלב עממיים". כך אמר נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין בפנייה דחופה לשר האוצר ד"ר יובל שטייניץ.

לין התייחס להחלטה שקבעה, כי במקום לחלק מכסות ליבוא גבינות בשיעור של 20% מכס, כפי שהיה מאז אוגוסט 2011, יחולקו מכסות ליבוא גבינות במכס קצוב של 5.6 שקל לק"ג.

לדעתו, החלטה זו נכונה עבור הגבינות היקרות, שעלותן לק"ג מעל 30 שקל לפני מסים, אך היא אינה נכונה כשמדובר בגבינות הפשוטות והזולות יותר, שמיועדות לציבור הרחב.

לין קרא לשר האוצר לחשוף את שוק מוצרי החלב לתחרות מיבוא.

כתב לין: "אתה ניצב בצומת מכריעה, עם רוח גבית מהציבור לפעול בצורה נחרצת להפחתת יוקר המחייה. אני קורא לך להשלים את המהלך של חשיפת שוק מוצרי החלב לתחרות מיבוא, כך שהמכס על יבוא גבינה במכסה יהיה 20%, אך לא יותר מ-5.60 שקל לק"ג. אם תפעל כך, התחרות בקטגוריית מוצרים זו תגדל, תשפיע בצורה חיובית על מחירי המוצרים ותביא לשיפור ולהתייעלות העסקים הפעילים בשוק החלב".

לין הוסיף, כי מאז פרצה המחאה הציבורית, משרד האוצר פעל לשיפור התחרות בענף המזון בדרך של הסרת שני חסמי יבוא על מוצרי מזון. לגבי החסם הראשון, נראה שלפחות ככל שנוגע למוצרי מזון רגילים, התהליך שמפורט בהחלטת הממשלה מהשבוע שעבר הוא תהליך נכון, שעשוי לייעל את תהליך היבוא ולהקל על כניסת יבואנים חדשים לעיסוק ביבוא מזון.

לגבי החסם השני, משרד האוצר הוביל שורה של הפחתות מכסים על מוצרי מזון ושיעורי המכס על מוצרים נוספים, נושא שעדיין בבחינה. לדברי לין, נדרשות הפחתות נוספות, למשל על יבוא טונה ושמן זית.