איגוד לשכות המסחר: גידול של 37% במכירות מוצרי החלב בחג השבועות

נתח הגבינות מכלל שוק מוצרי החלב עמד בשבוע שלפני חג השבועות על 45%, לעומת 36% בשבוע רגיל. כך עולה מסקירת האיגוד על פי נתוני סטורנקסט. בולט הגידול במכירת מוצרי שמנת מתוקה – עלייה של 187%


00:00 ,21.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נתח הגבינות מכלל שוק מוצרי החלב עמד בשבוע שלפני חג השבועות על 45%, לעומת 36% בשבוע רגיל. כך עולה מסקירת האיגוד על פי נתוני סטורנקסט. בולט הגידול במכירת מוצרי שמנת מתוקה – עלייה של 187%
 
מוצרי הגבינה בולטים במיוחד במכירות לקראת חג השבועות, ורושמים גידול של 70% לעומת שבוע רגיל. נתח הגבינות מכלל שוק מוצרי החלב עמד בשבוע שלפני חג השבועות על 45%, לעומת 36% בשבוע רגיל. כך עולה מסקירה שנערכה באיגוד לשכות המסחר על פי נתוני סטורנקסט.
 
מניתוח מכירות 20 מוצרי שוק החלב בולט הגידול במכירות שמנת מתוקה שרשמו עלייה בשיעור של 187% לעומת שבוע רגיל ובמכירות גבינה מוצרלה שרשמו עלייה של 169%.
 
ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד, מעריך כי מכירות המזון לקראת חג השבועות 2007 בשוק הפרטי והמאורגן צפויות לגדול בשיעור של כ-7% בהשוואה לחג השבועות שעבר, זאת כתוצאה ממגמת ההתרחבות הכללית במשק והעלייה ברמת החיים כפי שמשתקפת בשנה האחרונה.
 
מוצרים בולטים נוספים שצריכתם עלתה באופן ניכר בשבוע שלפני חג השבועות הינם:
 
גבינות לבנות למריחה שרשמה עלייה בשיעור של 105%, גבינות מלוחות שרשמו עלייה של 97% , גבינות מיוחדות שרשמו עלייה של 77%, גבינות שמנת שגדלו ב-77%, קצפות שגדלו ב-70% וגבינות חצי קשות וקשות שגדלו ב-58%.
 
נתח החלב ומשקאות חלב עמד על 18% בשבוע שלפני החג, לעומת 23% בשבוע רגיל. נתח יוגורט,מעדנים ושמנת עמד על כ-33% לפני החג, לעומת 36% בשבוע רגיל ונתח חמאה ומרגרינה עמד על כ-4% בשבוע שלפני החג, לעומת 5% בשבוע רגיל.