איש העסקים איתן ורטהימר הלך לעולמו

איש העסקים, מחלוצי התעשייה בישראל, איתן ורטהימר, הלך לעולמו היום לאחר התמודדות עם מחלה קשה. איתן ניהל את חברת ישקר והביא אותה להישגים יוצאי דופן ולאחר מכן הוביל את מכירתה למר וורן באפט. הלווייתו תתקיים מחר בבית העלמין קיסריה


13:32 ,04.04.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

איש העסקים, מחלוצי התעשייה בישראל, איתן ורטהימר, הלך לעולמו היום לאחר התמודדות עם מחלה קשה. הוא הותיר אחריו אישה, חמישה ילדים, שישה נכדים, אב, שתי אחיות ואח. בן 71 היה במותו.

 

איתן ורטהימר ז״ל גדל בנהריה להורים מרים ז״ל והתעשיין סטף ורטהימר. הוא נודע כתעשיין ויזם מחונן וכאחד מאנשי העסקים המצליחים והמוכשרים בישראל. לצד זה, פעל ורטהימר בנדיבות ותרם רבות למען פיתוחה של מדינת ישראל בכלל וקידום תושבי הפריפריה בפרט.

כבר במחצית הראשונה של שנות ה-20 שלו, שיקם איתן והשביח מספר חברות ומפעלים שלאחר מכן מכר וכך עשה את הונו הראשוני. איתן ניהל את חברת ישקר והביא אותה להישגים יוצאי דופן. פעילותו העסקית הענפה התפרשה על פני שנים ארוכות במהלכן צמחה החברה והתרחבה לכל העולם.

 

איתן הוביל את עסקת הענק – מכירת חברת IMC למר וורן באפט. זו הייתה העסקה הראשונה בה השקיע באפט מחוץ לגבולות ארה״ב וזאת בעיקר בזכות קשר האמון הקרוב שנוצר בין השניים.

 

איתן ז״ל הקדיש משאבים ותשומת לב רבה לפעילות פילנתרופית, הכול בצנעה ומתוך אמונה בפיתוחה של מדינת ישראל. מרבית הפעילות הפילנתרופית שהיה שותף בה נעשתה הרחק מאור הזרקורים. כאחד ממובילי המשק שהגיע מהפריפריה והבין את הצורך ביצירת הזדמנויות שוות עבור תושבי הפריפריה, הוא היה שותף להקמת תכנית ׳עתידים׳ שמטרתה לשלב צעירים מצטיינים מהפריפריה הגאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל במוסדות להשכלה גבוהה בישראל וכן הקים את הקרן לעסקים ״דרומה צפונה״ להצמחת הפעילות הכלכלית בצפון הארץ ובדרומה. על תכנית עתידים קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מהטכניון.

 

איתן ורטהימר ז״ל הותיר אחריו אישה, האמנית אריאלה ורטהימר, חמישה ילדים – אסף, סיון, מאיה, דניאל וגיא, שישה נכדים, אב, שתי אחיות ואח.

 

התאחדות התעשיינים: מביעים תנחומים על לכתו של איתן וורטהיימר ז״ל

 

בעקבות פטירתו של איתן וורטהיימר ז״ל, מהתאחדות התעשיינים נמסר כי ״אנו מביעים את תנחומינו על פטירתו של איתן וורטהיימר ז״ל, אדם ותעשיין דגול שפעל רבות למען התעשייה והעסקים בישראל. כמו כן היה פעיל חברתית, תרם רבות מזמנו והונו לקידום הכלכלה והחברה בישראל, הקים את קרן דרומה צפונה לקידום עסקים ומפעלים קטנים ובינוניים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. אנו משתתפים בצער המשפחה״.

 

ההלוויה תתקיים מחר יום שלישי  5.4.22 בשעה 12:00 בבית העלמין קיסריה.