ארנון בר-דוד בוועידת ההסתדרות: ״נפעל לקיצור שבוע העבודה״

בר-דוד חשף כי ״במשא ומתן לילי חתמנו על הבנות בין ההסתדרות לאוצר וועד העובדים ברכבת ישראל להסכם רפורמה מקיף, ובכך השלמנו רפורמות מרחיקות לכת ברוב השירותים במשק״


10:38 ,10.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

״לא אתן שתהיה מדינה עשירה עם עודפי הכנסות ואזרחים עניים. הכסף חייב להגיע לאזרחים ולעובדים במדינת ישראל. חייבת להיות מדיניות שמעודדת צמיחה ותומכת באזרחים, בטח בזמן של עליית יוקר המחייה. אל תחכו שנצא לרחובות״. כך אמר יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בוועידת ההסתדרות ה-23 שנערכה בגני התערוכה בתל-אביב. ״אני מצפה מהממשלה להגדיל את ההשקעות בשירותים הציבוריים, בתשתיות האזרחיות, בדיור בר השגה ובסבסוד שירותים בסיסיים לאזרחים. בסופו של דבר תפקיד המדינה לטפל באזרחיה ולא להזניחם לגמרי לכוחות השוק, זאת מהותה של מדינה כמו ישראל״.

 

בנאומו התייחס יו״ר ההסתדרות לאי היציבות הפוליטית: ״אני יודע לעבוד מול כל ממשלה שתקום. הציבור בישראל מאס בחוסר היציבות. מערכות הבחירות החוזרות ונשנות מערערות את האחדות ומייצרות חוסר ודאות. הציבור בישראל מבין יותר מתמיד כי הגוף היציב ביותר הממלכתי ביותר היא ההסתדרות. הובלנו רפורמות מרחיקות לכת בחברת חשמל, במקורות, בנמלי הים, בבנק ישראל, במערך כיבוי האש, המצילים, העובדים הסוציאליים, עובדי מערכת הבריאות, עובדי השמירה והניקיון, הסייעות ועובדות החינוך, עובדי קופות החולים ובימים אלה אנחנו משלימים רפורמה ברכבת ישראל. כאן אני יכול לבשר כי במשא ומתן לילי חתמנו שלשום על נייר הבנות בין ההסתדרות לאוצר וועד העובדים ברכבת ישראל להסכם רפורמה מקיף. יחד עם זאת, לפנינו עוד מלאכה מרובה וכמה יעדים מרכזיים להמשך: העלאת שכר המינימום ל-6,000 שקל בחודש, יעד שנחתם ונתקע בוויכוחים הבלתי נגמרים בין חברי הכנסת, והסכם מסגרת חדש שדרכו נטפל ונקדם את ציבור העובדים בישראל. אנחנו חייבים לשלב בעולם העבודה את החברה החרדית, החברה הערבית, אנשים עם מוגבלויות, אנחנו חייבים יותר הכשרות מקצועיות, גיוון תעסוקתי ואיזון נכון ובריא יותר בין העבודה לבין תרבות הפנאי והמשפחה. לצורך כך נפעל לקיצור שבוע העבודה בישראל״.

 

בר-דוד התייחס גם לתפקידה וחשיבותה של ההסתדרות: ״ההסתדרות הוקמה לפני כ-102 שנים. במובנים רבים היא זו שבנתה את המדינה והיא זו שהניחה את היסודות למדינה שבדרך. לקחנו ביחד את ההסתדרות לעולם חדש, עולם של קידמה, של מחשוב ושל חשיבה מחוץ לקופסה, עולם שבו אנו מובילים ולא עושים את אותו הדבר. אמרתי מתחילת דרכי בהסתדרות שאם חפצי חיים אנחנו, נהיה חייבים להמציא את עצמנו מחדש כל הזמן. אנחנו פה כדי להמשיך ולבנות את המדינה״.

 

בר דוד ציין כי ההסתדרות ״תמשיך להרחיב ולשפר את סל השירותים שאנחנו מעניקים לחברי ההסתדרות ולמשלמי דמי הטיפול, ונפעל להגדלת מספר חברי ההסתדרות מ-800 אלף למיליון״.