בצפון מדברים גז טבעי

התאחדות התעשיינים במרחב ערכה מפגש תעשיינים בנוגע לחיבור מפעלים לגז טבעי, ובעיקר בחסמים שעדיין מקשים על פריסת הגז


09:47 ,25.01.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים במרחב צפון ערכה מפגש תעשיינים בנושא הסבה וחיבור לגז הטבעי. במפגש השתתפו עשרות מנכ"לים, סמנכ"לים, מנהלי תשתיות ופיתוח ומנהלי אנרגיה של ממפעלים באזור. במפגש השתתפו גם ונציגי משרדי האוצר, הכלכלה והתעשייה ורשות הגז.

 

מטרת המפגש היתה לסקור בפני התעשיינים את סטטוס פריסת רשת הגז הטבעי בצפון לפי גזרות גיאוגרפיות, ולאפשר הבנה מעמיקה של תוואי התשתיות והתחברות לחברות תשתית להובלת הגז הטבעי. במהלך המפגש התקיים דיון בחסמים בפריסת הגז בצפון, וכן נדונו דרכים לפתרון בשל לוחות זמנים ארוכים בין בקשה לקבלת היתר של מפעל לבין מועד ההתחברות.

 

עוד נדונו בהרחבה החלטת הממשלה והתמריצים להסבה וחיבור לגז טבעי, הרפורמה להאצת חיבור המפעלים לגז הטבעי והשפעות המהלך על איכות הסביבה.

 

מנהל תחום אנרגיה ותשתיות בהתאחדות התעשיינים נתנאל היימן: "המפגש הבלתי אמצעי בין נציגי הממשלה מהמשרדים השונים חשף את הבעיות שעולות מהשטח ואת הדרך הארוכה שעדיין נמצאת בפני מפעלים המעוניינים להשתמש בגז טבעי. המסקנה העיקרית היא, שלמרות הפעולה החיובית שביצע משרד האוצר בחוק ההסדרים האחרון, עדיין יש להישאר עם אצבע על הדופק בהסרת החסמים השונים. לדוגמא: הסדרת נושא היתרי הבנייה, הסדרת כניסת מכוני בדיקה שיאשרו את המפעלים ועוד".

 

מנהל מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים ליאור אפלבאום: "הגז הטבעי מהווה הזדמנות עבור לא מעט מפעלי תעשייה להסב את מערכות האנרגיה למקורות אנרגיה זולים ונקיים יותר. היכרות בלתי אמצעית עם תוכניות הקמת מערכות החלוקה לגז טבעי בצפון חיונית להנעת המהלך שיחסוך למפעלים הוצאות ניכרות וגם יתרום, בטווח הארוך, לאיכות הסביבה. כהתאחדות התעשיינים, אנו עושים מאמצים רבים לקדם את הגז הטבעי ולסייע למפעלים בהכנות  לקראת קליטתו" .