ברוש לשטייניץ: דיון דחוף עקב ירידת שער הדולר

נשיא התאחדות התעשיינים מזהיר כי היחלשות הדולר עלולה לסכן את היצוא הישראלי דבר שעשוי לסכן את ההתאוששות של המשק הישראלי ולהותירו בלתי תחרותי וחשוף להישנות המיתון העולמי


00:00 ,04.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים מזהיר כי היחלשות הדולר עלולה לסכן את היצוא הישראלי דבר שעשוי לסכן את  ההתאוששות של המשק הישראלי ולהותירו בלתי תחרותי וחשוף להישנות המיתון העולמי
 
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, פנה היום במכתב דחוף לשר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בדרישה שיקיים דיון דחוף במשרדו בנושא המשך ירידת שער הדולר.
 
ברוש כותב לשר שטייניץ כי "היחלשותו הנשנית של הדולר, לצד העובדה כי יכולתו של בנק ישראל להמשיך ולהתערב בשוק המט"ח מתקרבת למיצוי, עלולה להוות פגיעה משמעותית ביכולת היצוא הישראלי להתחרות בחו"ל, כמו גם קושי לעסקים בישראל להתחרות ביבוא זול".
 
ברוש מדגיש כי "מדובר בתרחיש אשר עשוי לסכן את ההתאוששות של המשק הישראלי ולהותירו בלתי תחרותי וחשוף בצורה מסוכנת להישנות המיתון העולמי. המשמעויות הכלכליות והחברתיות למשק הישראלי עלולות להיות כבדות".
 
ברוש מציין במכתבו כי "אנו רואים במשרד האוצר כאחראי להכנת המשק הישראלי לתרחיש כזה. הכנה זו צריכה לכלול מיפוי של סל הכלים האפשרי ובו כלים להשפעה אפשרית על שער החליפין, חיזוק כושר התחרות דרך הפחתת עלויות תשומות הייצור ובהן הוצאות הנמלים, מיסוי מוניציפלי, מיסוי אנרגיה, כוח עבודה, וכיו"ב, ועידוד היצוא באמצעות כלים פיסקליים כמו קרן לעידוד השיווק לחו"ל"
 
"לפיכך" כותב ברוש במכתבו לשר האוצר, "נבקש כי תקיים דיון דחוף במשרדך שמטרתו התמודדות עם תרחיש של המשך השינוי בשערי המטבעות, הגדרת סל הכלים האפשריים לחיזוק כושר התחרות של המגזר העסקי ועיתוי הפעלתם".