ברוש על תכנית ההאצה של האוצר: חסרה נחישות, מהירות ועוצמה

נשיא התאחדות התעשיינים: יש 100 מפעלים גדולים המוכנים לקלוט לאלתר 10 אלפים עובדים אם הממשלה תאשר מענק להשקעות בכ-1 מיליארד שקלים. את המפוטרים של המשבר הנוכחי נראה רק בשנה הבאה


00:00 ,20.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים: יש 100 מפעלים גדולים המוכנים לקלוט לאלתר 10 אלפים עובדים אם הממשלה תאשר מענק להשקעות בכ-1 מיליארד שקלים. את המפוטרים של המשבר הנוכחי נראה רק בשנה הבאה
 
יש 100 מפעלים גדולים המוכנים לקלוט לאלתר 10 אלפים עובדים אם הממשלה תאשר מענק להשקעות בהיקף של כ-1 מיליארד שקלים במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. כך אמר היום (20/11) שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.
 
ברוש ציין, כי "פועלי התעשייה לא ילכו להיות טבחים סיניים ועובדי ההיי-טק לא ילכו להוראה, כבר ניסינו את זה. ממשלת ישראל החליטה אתמול לשים יותר מ-1 מיליארד שקלים כדי לייצר 10 אלפים מקומות עבודה מפוקפקים בעיני".
 
ברוש ציין, כי המובטלים והמפוטרים של היום הם תוצאה מאובדן כושר התחרות של התעשייה הישראלית, עליה זעקנו עוד בתחילת השנה, ואילו את המפוטרים של המשבר הנוכחי נראה רק ב-2009.
 
ברוש פנה למנכ"ל האוצר, ירום אריאב שנכח באולם ולאוצר והציע לשבת יחד עם ההסתדרות ועם המעסיקים 3-4 ימים ברציפות כדי להוציא יחד תוכנית שניתן יהיה להעבירה גם בוועדת הכספים וגם בכנסת. אין פה עניין של אגו, אמר ברוש, ומטרתנו רק לתמוך בהנהגה.
 
נשיא התאחדות התעשיינים אמר, כי הוא בעד הצעדים שהציג האוצר, אך לדעתו הם חלשים מידי במינון ועדיין אינו רואה את סדרת הצעדים האפקטיביים. חסרות בתוכנית נחישות, מהירות ועוצמה.
 
ברוש סבור, כי חייבים למצוא פתרון לבעיית הפנסיה, לדעתו חשוב שהציבור ידע מהי תוכנית המגרה של האוצר כדי שהציבור ייצא מהפאניקה. יש מספיק מומחים וחייבת גם להיות אמירה ברורה של ראש הממשלה בנושא זה: "הוראתי לפלוני לבוא עם פתרון".
 
ברוש הוסיף, כי בנושא ההשקעה בתשתיות, המבחן אינו בסכום אלא בביצוע, לדעתו חסרה בתוכנית ועדת שרים, אפילו בראשותו של ראש הממשלה, שיושבת ובודקת מה מצבו של כל פרוייקט ופרוייקט. "ועדת מעקב של משרד האוצר בלי סמכות להורות לוועדות התכנון, בלי סמכות להורות לפקידי המנהל ובלי סמכות לסגור סגירות פיננסיות – אין לוועדה כזו בתחום התשתיות שום סיכוי".
 
הוא הוסיף, כי הקרן למפעלים קטנים ובינוניים הייתה צריכה לצאת לדרך באופן מעשי כבר הבוקר, בהיקף כספי של מיליארד שקלים שתמונף ע"י הבנקים ל-5 מיליארד שקלים.
 
"אם קרן זו תצא לדרך רק בעוד חודשיים שלושה – יהיו כמה עשרות מפעלים שלא יזכו כבר להשתמש בה".