ההסתדרות: הכרזה על סכסוך עבודה במספר רשויות

סכסוכי עבודה ברשות השידור, בתאגיד השידור הציבורי, בשירות המדינה, שירות התעסוקה ובמוסד לביטוח לאומי. השבתת שירותי שע"מ נמשכת, ולעיצומים מצטרפים עובדי רשות האכיפה והגבייה


11:30 ,20.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

על רקע המשבר המחריף ברשות השידור, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הכריז אתמול  על סכסוך עבודה ברשות השידור, בתאגיד השידור הציבורי "כאן", בשירות המדינה ובתאגידים הקשורים, בשירות התעסוקה ובמוסד לביטוח לאומי.

 

בסכסוך שהוכרז ההסתדרות דורשת להפסיק את ההתעללות בציבור עובדי רשות השידור, להגן על תעסוקתם, לבטל את תופעת עובדי הקבלן בתאגיד, תוך מניעת העסקה של עובדים נוספים במתכונת פוגענית זו. כמו כן, ההסתדרות מלינה בסכסוך על תקינה חסרה בתאגיד שמטרתה להימנע מהעסקת עובדים בהתאם להתחייבויות.

 

בהסתדרות מציינים כי המשבר נעוץ בהתנהלות שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי בפרט. ההכרזה על הסכסוך תאפשר להסתדרות ולציבור העובדים להרחיב את צעדי הסולידריות לכל מקומות העבודה במגזר הציבורי.

 

נזכיר כי החל ממחר בהנחיית יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, ובתיאום עם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, מושבתים כל שירותי מערכת שע"מ (שירות עיבודים ממוכן) ברשות המסים, והופסק הליך גביית המסים במדינה. בנוסף להשבתת שע"מ, לצעדי ההזדהות מצטרפים היום גם עובדי רשות האכיפה והגבייה. במסגרת העיצומים, לא תהיה גביית קנסות ואגרות, ותופסק פעילות ההוצאה לפועל.