הוקם פורום לאומי לאבטחת מערכות מידע

בראש הפורום יעמוד האלוף (במיל') יעקב עמידרור. עשרות חברות סחר אלקטרוני סבלו השנה מנזקים הנאמדים בכ-70 -100 מיליון שקל בשל הונאות ופריצות למערכות מידע


00:00 ,13.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בראש הפורום יעמוד האלוף (במיל') יעקב עמידרור. עשרות חברות סחר אלקטרוני סבלו השנה מנזקים הנאמדים בכ-70 -100 מיליון שקל בשל הונאות ופריצות למערכות מידע
 
הגענו לקו "פרשת המים" בכל הנוגע לאבטחת מערכות מידע. עשרות חברות סחר אלקטרוני סבלו השנה מנזקים הנאמדים בכ-70 - 100 מליון שקל. זאת כתוצאה מהונאות, פריצות למערכות, חבלות בזדון, השתלטות על משאבי מיחשוב באמצעות תוכנות רובוטיות, גניבת מידע, החדרת וירוסים, והכנסת מידע כוזב בדואר האלקטרוני. כך מגלה התעשיין עמירם שור, חבר נשיאות התאחדות התעשיינים, ויו"ר הנהלת אילא - האיגוד הישראלי לטכנולוגיות המידע.
 
שור ציין כי החדירה הלא מבוקרת למאגרי מידע פוגעת קשות בצנעת הפרט ובנתונים חסויים בתחומים רבים וחשובים של רקמת חיינו העסקיים והחברתיים.
 
הוא הוסיף כי כדי להלחם בתופעות אלו וכדי לפתור את הבעיות המתעוררות בתחומי החיכוך שבין המשפט, הרגולציה והאינטרנט, הוקם הפורום הלאומי לאבטחת מידע שיפעל במסגרת אילא. בראש הפורום יעמוד האלוף (מיל') יעקב עמידרור. בפורום יהיו מיוצגים הסקטורים השונים: ביניהם הממשלה, בנקאות וכספים, חינוך, רפואה, תקשורת ועוד.
 
הפורום יתמקד בהדרכות ביחס לטכנולוגיות האבטחה ולמדיניות וכן במתן הכרה והגנה למקצוע מנהלי אבטחת מידע, הנושאים באחריות משפטית ולעיתים גם פלילית.
 
הפורום ינסה ללמוד מניסיונם של אחרים בעולם ויתמקד בארבעה תחומים מרכזיים: רגולציה וסטנדרטים, חינוך, סחר אלקטרוני וטכנולוגיה.
 
שור ציין שרבות מהטכנולוגיות פורצות הדרך להגנה על מערכות מידע הן מתוצרת ישראל, עובדה שיש בה כדי להפוך את ישראל למקור הסטנדרטים על פיהם תפעל התעשייה. הפורום יפעל גם להפיכת ישראל למקור ידע וכנסים בינלאומיים שידונו בנושא המטריד ומאיים על החברה האנושית במאה ה-21.
 
שור ציין, כי בנוסף יש לחסל גם את תופעת הפדופיליה באינטרנט ואת הגישה של ילדים ונוער לאתרי מידע מפוקפקים, זאת לפני שיגרמו נזקים בלתי הפיכים לחינוכם ולבריאותם של הצעירים.
 
יצוין כי האלוף (במיל') יעקב עמידרור, כיהן בעבר כראש חטיבת המחקר באגף המודיעין של צה"ל ומפקד המכללות בצה"ל. עמידרור משמש כיום כמנהל מכללה בירושלים ומכהן בדירקטוריונים של חברות סטארט-אפ טכנולוגיות.