המעסיקים: התכנית האפקטיבית - תכנית פיצויים מרכזית

נשיאות המעסיקים והעסקים הגיבה לתכנית הממשלה להרחבת תכנית הסיוע הכלכלי למשק וציינה: ״יש לאמץ את המודל הגרמני אשר יאפשר העסקה חלקית תוך השתתפות של המדינה בשכר העובדים. כל תכנית אחרת תהיה בזבוז משווע של כספי מיסים״


09:57 ,25.05.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיאות המעסיקים והעסקים (התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר והתאחדות חקלאי ישראל) הגיבה אתמול לאישור הממשלה להרחבת תכנית הסיוע הכלכלי למשק ב-14 מיליארד שקל (ר׳ ידיעה), ומסרה כך: ״אנחנו בתחילתו של הגל השני של הצמצומים והפיטורים, ולצערנו מדובר בסכנה ממשית לתוספת מאות אלפי מובטלים חדשים כתוצאה מהירידה בפעילות העסקית, כאשר חלק מהמפוטרים החדשים אף לא יצא לחל״ת בגל הראשון.

 

״יש חשיבות קריטית להקצאה נכונה של מנגנוני שימור העובדים לפי הצרכים בשטח ולא להחליט שוב על מנגנון בזבזני וחסר תועלת. המעסיקים במשק שבים ואומרים- התוכנית האפקטיבית ביותר לשמור על המועסקים הנה תכנית פיצויים מרכזית הכוללת פיצוי בגין ירידה במחזורים לצד מנגנון חכם לשימור המועסקים בעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה. בנוסף, יש לאמץ את המודל הגרמני אשר יאפשר העסקה חלקית תוך השתתפות חלקית של המדינה בשכר העובדים. כל תכנית אחרת תהיה בזבוז משווע של כספי מיסים ותביא לגידול באבטלה כבר בחודשים הקרובים״.