המעסיקים קוראים לציבור להתחסן

קוראים לציבור המועסקים להתחסן, כדי להציל חיים, לפתוח את הכלכלה ולהחזיר את המשק למסלול של צמיחה. הנשיאות מזהירה ממרד התחסנויות שיפגע במשק באופן קשה


11:26 ,07.02.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיאות המעסיקים והעסקים, ארגון הגג של המעסיקים בישראל בתחומי ההיי-טק, תעשייה, מסחר ושירותים והחקלאות קורא לציבור המועסקים להתחסן, כדי להציל חיים, לפתוח את הכלכלה ולהחזיר את המשק למסלול של צמיחה. הנשיאות מזהירה ממרד התחסנויות שיפגע במשק באופן קשה.

 

על רקע הירידה בשיעורי ההתחסנות והחשש מסגר רביעי, אומר יו״ר נשיאות המעסיקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: ״חייבים לחזור לחיים לצד הקורונה. חיסון הציבור יצילו חיים ויאפשרו לחסן את המשק והכלכלה ויאפשר לנו לפתוח את כלל המשק, לחזור לצמיחה, לייצר בחזרה מקומות עבודה ולחזור לחיים הקודמים שלנו״.

 

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, עו״ד אוריאל לין: ״חייבים בכל מחיר למנוע סגר רביעי וסבבי סגר נוספים. בלימת התפשטות נגיף הקורונה זהו מהלך חיוני להעלאת המשק מחדש על מסלול הצמיחה. הוכח למעלה מכל ספק שהחיסונים הם האמצעי היעיל ביותר שיש בידינו כיום להיאבק במגפה.״

 

המחיר שהמאבק בקורונה גובה כיום מהמגזר העסקי ומהחברה כולה הוא אדיר: למעלה מ150 אלף משפחות שנפגעו כלכלית קשה; 40 אלף איש ואישה שהתדרדרו לרמת עוני; מעל 800 אלף מחוסרי עבודה, שכמעט כולם מהמגזר העסקי הפרטי; 2 מיליון איש שרמת הכנסתם ירדה, ועשרות אלפי עסקים שנסגרו.

 

נשיאות המעסיקים והעסקים הוא ארגון הגג של המעסיקים בישראל ומייצג חברות המעסיקות כ-75% מהמועסקים במגזר הפרטי.