השר בן אליעזר: עלינו לסייע לענף היהלומים

נשיא הבורסה אבי פז הציג בפני השר דרישה דחופה להפעלת תכנית סיוע חרום ממשלתית לענף היהלומים: "אם הממשלה לא תפעל באופן מיידי לסייע לענף עלולות להיות לכך השלכות מהותיות"


00:00 ,28.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא הבורסה אבי פז הציג בפני השר דרישה דחופה להפעלת תכנית סיוע חרום ממשלתית לענף היהלומים: "אם הממשלה לא תפעל באופן מיידי לסייע לענף עלולות להיות לכך השלכות מהותיות"
 
‏שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, סייר השבוע בבורסה ליהלומים בר"ג על מנת לשמוע על המצוקה הקשה העומדת בפני הענף בתקופה זו, יחד עם שמואל מרדכי, המפקח על היהלומים במשרד התמ"ת.
 
השר נפגש עם נשיא הבורסה, אבי פז; יו"ר מכון היהלומים, מוטי גנץ ומנכ"ל המכון, אלי אבידר ושמע סקירה על פעילויות מכון היהלומים בארץ ובחו"ל. בפגישה נכחו גם מנכ"ל התאחדות תעשייני היהלומנים, עודי שנטל ומנכ"ל הבורסה, יאיר כהן.
 
נשיא הבורסה הציג בפני השר את המצב הקשה אליו נקלע ענף היהלומים כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי ואת הפגיעה החמורה בפעילות, כאשר כ-60% מפעילות היצוא של הענף נפגעה מאז תחילת המשבר הכלכלי. במקביל גם צנח האשראי לענף מ-2.4 מיליארד דולר לכ-1.6 מיליארד דולר.
 
בפגישה הציג  נשיא הבורסה את עיקרי התכנית שגובשה על ידי ראשי הבורסה, ועיקרה הקצאת מקורות אשראי בערבות מדינה, מימון ממשלתי להכשרה מקצועית של העוסקים בענף כולל הפעלת מסלול חל"ת למניעת פיטורי עובדים וכן תכנית לקליטת עובדים חדשים.
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר אמר במהלך הביקור כי "אין ספק שתעשיית היהלומים הנה אחת מהתעשיות החשובות ביותר למדינת ישראל, בעלת שם עולמי, אשר מהווה את אחת מאבני היסוד של הייצוא הישראלי".
 
השר ציין כי הוא מודע לבעיות הקשות אשר עוברות על הענף. "אני מאמין שכל משבר טומן בחובו הזדמנויות רבות, משרד התמ"ת יעשה ככל שביכולתו לעזור לכם להתמודד ולהתגבר על בעיית האשראי בענף – פתחנו בעניין זה בשיחות מול משרד האוצר, כדי שנוכל למנוע פיטורים ולקלוט עובדים חדשים. ברור לי שהתעשייה תצא לבסוף מהמשבר, השאלה היא מה אנחנו עושים בכדי לעבור תקופה זו. אני רק מבקש מכולנו לזכור כי המשק כולו נמצא בשעת משבר קשה, ועלינו לעשות את הכי טוב עם מה שיש".