התורכים מחממים את הקשרים העסקיים עם ישראל

ראשי קבוצת הענק התורכית "פרופילו" יהיו אורחי התאחדות התעשיינים ב-15 בספטמבר; בשנה האחרונה החלו לפעול 67 חברות ישראליות בתורכיה; שרגא ברוש מעריך - היצוא לתורכיה יגדל השנה בכ-10% לכ-875 מליוני דולרים


00:00 ,12.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ראשי קבוצת הענק התורכית "פרופילו" יהיו אורחי התאחדות התעשיינים ב-15 בספטמבר; בשנה האחרונה החלו לפעול 67 חברות ישראליות בתורכיה; שרגא ברוש מעריך - היצוא לתורכיה יגדל השנה בכ-10% לכ-875 מליוני דולרים.
 
התורכים מחממים את הקשרים העסקיים עם ישראל. ראשי קבוצת הענק התורכית פרופילו (PROFILO) יהיו אורחי התאחדות התעשיינים ב-15 בספטמבר. כך מסר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.
 
המשלחת כוללת את מר ג'וקסם קורזליגלו (GokseM Korezlioglu) , מנכ"ל החברה, מר קרים קמי (Kerim Kamhi), מר ג'ולס ראקוז (Jules Rakos), מר אלפ דירקלו, סגן נשיא השיווק והמכירות, גב' סיגדם מרטסוי מנהלת אזור, מר סם ארול, מנכ"ל המחקר והפיתוח.
 
ברוש ציין כי קבוצת פרופילו שהינה בבעלות יהודית – ז'ק קמחי, היא אחת הקונצרנים הגדולים בתורכיה, בעלת מחזור שנתי יותר מ- 2 מיליארד דולרים ומעסיקה יותר מ- 6,000 עובדים. פעילות החברה כוללת מפעלי תעשיה, מרכזי קניות, ­­­חברות בנייה, מבניתעשייה, ייצור חוטי נחושת, חברת ביטוח, טקסטיל, מספנה ועוד.
 
חברת פרופילו טלרה (Profilo-Telra)שנוסדה בשנת 1972, הינה אחת החברות המובילות בשוק האירופאי בתחום יצור מוצרי הצריכה והאלקטרוניקה. כשמונים אחוז (80%) מייצור חברת פרופיליו-טלרה הינו ליצוא, בעיקר לשוקהאירופאי תחת מגוון רחב של מותגים מהמובילים בעולם.בשנת 2002, חתמה פרופיליו-טלרה על הסכם שיתוף פעולה עם פיליפס(Philips) ליצור טלוויזיותPhilipsלשוק הטורקי והשוק האירופאי ככלל. כיום פרופילו מייצרת מגוון רחב של דגמי טלוויזיות עבורPhilips בהיקף של כמיליון טלוויזיות מדי שנה.פרופילו משווקת את מוצריה תחת מותגים בינלאומייםמובילים, כגון:Profilo, Philips, Telefunken, Saba, Siemens.
 
כזכור, לפני מספר חודשים ביקר בתורכיה שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים בראש משלחת של תעשיינים בהזמנת נשיא התעשיינים התורכי, במטרה להדק את הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות.
 
נשיא התאחדות התעשיינים ציין, כי בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם היצוא התעשייתי של ישראל (ללא יהלומים) לתורכיה ב-393 מליוני דולרים, מהווה גידול של 4.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
מדובר בעיקר ביצוא הכימיקלים וזיקוק נפט (195 מליון דולר); יצוא מוצרי המתכת (54 מליון דולר); יצוא מוצרי טקסטיל (13.5 מליון דולר); מכונות למשרד ומחשוב (24 מליון דולר); מכונות וציוד (16 מליון דולר); גומי ופלסטיק (13 מליון דולר); תרופות (8 מליון דולר); ומזון (2.1 מליון דולר).
 
ברוש מעריך, כי השנה יחול גידול של כ-10% ביצוא התעשייתי לתורכיה לעומת 2004 ויסתכם בכ-875 מליוני דולרים.
 
יצויין עוד, כי בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם היבוא לישראל מתורכיה ב-633 מליוני דולרים, מהווה גידול של 7.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתוך כך, יבוא מוצרי טקסטיל הסתכם ב-88 מליוני דולרים (מהווה גידול של 2% לעומת המחצית הראשונה של 2004); יבוא המתכות הפשוטות הסתכם ב-86 מליוני דולרים (גידול של 58%); יבוא כלי ההובלה הסתכם ב-71 מליוני דולרים, (ירידה של 16%); יבוא מוצרי הנייר מתורכיה הסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-24 מליוני דולרים, (מהווה גידול של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד).
 
ברוש גילה, כי בשנה האחרונה החלו לפעול 67 חברות ישראליות בתורכיה.
 
כיום פועלות שם 996 חברות – מהווה גידול של 7% לעומת 2003.