התעשיין סטף ורטהימר חנך את גן התעשייה היהודי-ערבי הראשון בישראל

הגן, שנחנך בנצרת במעמד נשיא המדינה, יספק כ-1,000 מקומות עבודה בעשור הקרוב ויאכלס כ-30 חברות ממוקדות יצוא


00:00 ,24.04.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

במעמד נשיא המדינה שמעון פרס נחנך הבוקר (ד') גן התעשייה של התעשיין והיזם סטף ורטהימר בנצרת.

גן התעשייה החדש יהווה מקור תעסוקה והשתלבות עסקית וכלכלית לכלל האוכלוסיות המתגוררות בגליל: ערבים, יהודים, דרוזים וצ'רקסים. הגן צפוי לספק כ-1,000 מקומות עבודה בעשור הקרוב ולאכלס כ-30 חברות יהודיות וערביות ממוקדות ייצוא.

אמר הנשיא פרס בנאומו: "אני מודה לך, סטף, בשם מדינת ישראל, על פרויקט יוצא דופן זה. המפעל כאן הוא צעד ראשון ומבטיח לשלום ולדו-קיום בין כל המגזרים. אם נמשיך לקדם את השוויון, אנו נזכה בשינוי מהפכני.

"מהות הגן הזה היא הענקת תעסוקה איכותית ויצירת מקומות עבודה ושוויון הזדמנויות לכולם. הגן הזה מוכיח שזה לא חלום, זו מציאות. המפעל כאן הוא ההצהרה הכי טובה לדו-קיום בין יהודים לערבים, זה ממשי ובעל תוכן, ולא רק מילים ריקות".

לאחר מכן פנה הנשיא לראש עיריית נצרת ואמר לו: "אדוני ראש העיר, אתה עומד לקבל עיר חדשה. הגן הזה זו המילה האחרונה בטכנולוגיה והוא יביא את עירך לפסגות חדשות".

הנשיא הצטרף לביקורת שהעלה ורטהימר על הזמן הממושך (למעלה מ-10 שנים) שלקח להקים את הגן בשל בירוקרטיה, ואמר כי לא יעלה על הדעת שפרויקטים תעשייתיים איכותיים, שבאים לייצר מקומות תעסוקה ושוויון הזדמנויות לכלל המגזרים, ייתקלו במכשולים כה רבים וייקחו זמן רב כל כך.

אמר ורטהימר: "גן התעשייה בנצרת הינו מודל ותרומה אמיתית לכלכלה, לחברה ולדו קיום יהודי-ערבי. הגן ייצור מקומות עבודה ופרנסה בגליל והם שישאירו כאן את הבנים והבנות מכלל המגזרים ויסייעו לפיתוח הפריפריה והמדינה. גם כאן אנו נקיים הכשרה מקצועית, תוך טיפוח דו קיום תרבותי משולב והזדמנות שווה לכולם".

גן התעשייה נצרת הוא השביעי מבין גני התעשייה שהקים ורטהימר. בדומה למקביליו בתפן, תל חי, דלתון ולבון בגליל, עומר בנגב, ו-GOSB בתורכיה, גן התעשייה בנצרת מבוסס על חמישה עקרונות: יצוא, חינוך, דו קיום, קהילה ותרבות.

גן התעשייה נבנה בהשקעה של כ-22 מיליון דולר והוא כולל קומפלקס מעוצב של כ-24 אלף מ"ר, הטובל בכ-15 דונם של נוף מעוצב ומטופח.

אף שהגן נבנה לרווחת האוכלוסייה הערבית של האזור, עקרון ההזדמנות השווה המנחה את כל גני התעשייה של ורטהימר יגבר גם כאן. החברות הנכנסות לגן התעשייה ייהנו מהטבות של אזור פיתוח לאומי א' ומחבילת הטבות המעודדת העסקה של עובדים ערבים בעלי הכשרה מקצועית וטכנולוגית.

חלק מתוכנית התפעול של גן התעשייה יהיה גיוס יזמים ערבים ויהודים בכדי להשתתף בקורס יזמות תעשייתית מעשית. התקווה היא שבוגרי הקורס הערבים והיהודים יצרו שותפויות ערביות-יהודיות פוטנציאליות של מיזמי תעשייה, שיכולים להתפתח בגן התעשייה נצרת.